Home Netizen Gelar ‘Jiran Dari Ner4ka’, Skali Diri Sendiri Pula Dikecam Oleh Netizen

Gelar ‘Jiran Dari Ner4ka’, Skali Diri Sendiri Pula Dikecam Oleh Netizen

167
0

Menerusi perkongsian klip durasi pendek ini disiarkan oleh akaun Tiktok naddyhoney, dan telah ditular baru-baru ini.

Dalam video klip ini menunjukkan keadaan dinding bersebelahan rumah jiran oleh pemilik video klip ini, yang mengatakan jirannya memasang besi tajam di kawasan itu kerana tidak suka pada haiwan peliharannya. Namun pemilik rumah pula dikecam dan video klip ini telah ditular di media sosial mendapat perhatian ramai.

Netizen turut memberi komen mengenai situasi ini, mengatakan perkara ini berlaku kerana pemilik haiwan tersebut tidak menjaga haiwan peliharaannya sehingga membuatkan jirannya kurang selesa. Ada juga yang menjadikan ia sebagai bahan lawak diruangan komen yang mengatakan beliau sepatutnya menjaga haiwan peliharannya dengan betul agar tidak mengganggu kawasan kejiranan. Perkongsian video klip ini juga telah mendapat sambutan orang ramai sebanyak 1.7M penonton, 13.3K sukaan dan 3924 komen.

Pemilik akaun ini juga menulis satu kapsyen seperti dibawah:

“Punyalah benci kucing sampai sanggup buat macam ni”

Baca lagi: “Kalau Kejut Sahur Macam Ni, Dengan Jiran-Jiran Sekali Terbangun Ni Hahaha” -Netizen

Baca lagi: “Bising sikit je jiran siap call polis” -Netizen

Lihat klip durasi pendek dibawah:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rose Biru (@rosebirumedia)

Lihat apa juga kata orang ramai:

@sueyati: klau kucing kau berak dkt halaman rumah jiran ko cuci takpe .. ni jiran plak kene cuci

@Hanna Yusoff639: jiran xdtg dr neraka klu kita berperangai ahli syurga..wahhh giteww

@sukacaripasal: saya siap buh jaring lg .. bukan tak suka tp klu ari2 dtg berak,kncing mn blh thn,klu takat dtg teduh tu sy x kisah

@Boogar Cat House: saya yang terpaling bela kucing sesekali takkan menyusahkan jiran

@ayurizqin613: aku sendiri bela kucing tapi alhamdulillah TK pernah lepas kucing dari kawasan rumah….Abby takut dia berak merata….kita kena jaga hati jiran kita

@HandymanPG: Saya ada jiran camni… jiran yang bela kucing tapi buat tak reti je bila kucing ceroboh rumah jiran lain.

@nohardfeelingzz_: Ni lah yg sy takot. Beli uma loan 30tahun, dpt jiran xok. 30tahun laa hidup merana disitu weh

@kumakuom: Saya bela 3 ekor kucing, bela dlm rumah. Tak pernah lepas sebab nak jaga keharmonian sesama jiran.

@mell: ok dpt idea saya pn nak buat gini juga..sakit tau hari2 kucing orng curi makanan malam2 habis periuk belanga selerak

PERHATIAN: Pihak Rose Biru tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

Previous articleTiga Kereta Tersadai, Minyak Petrol Mengandungi Air Di Sabah
Next article“Siapalah yang buang dari atas ni, habis kereta orang” -Netizen
Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here