Home Isu Semasa Tiga Kereta Tersadai, Minyak Petrol Mengandungi Air Di Sabah

Tiga Kereta Tersadai, Minyak Petrol Mengandungi Air Di Sabah

190
0

Menerusi perkongsian klip durasi pendek ini disiarkan oleh akaun Tiktok sabahnewstoday, dan telah ditular baru-baru ini.

Dalam video klip ini menunjukkan di mana seorang lelaki telah membuat stau klip durasi pendek menyatakan bahawa 3 buah kereta telah tersadai di Petronas, dan mendapat aduan juga dari pengguna di stesen minyak mengandungi air di Tenom, Sabah. Sehingga kini pengguna terpaksa menanggung kerugian kerana kenderaan mereka tidak dapat dihidupkan. Beliau juga meminta pihak berkuasa siasat perkara sebegini untuk mengelak lebih ramai pengguna akan menjadi mangsa terlibat.

Netizen turut memberi komen mengenai isu ini, mengatakan perkara sebegini perlu membuat aduan kepada pihak berkuasa kerana kerosakan yang dialami bukanlah ditanggung dengan harga yang murah. Ada juga yang meminta pihak berkuasa untuk siasat dan mengambil tindakan dengan serta-merta. Perkongsian video klip di Tiktok ini telah mendapat sambutan orang ramai sebanyak 444.6K penonton, 17K sukaan dan 1336 komen.

Pemilik akaun ini juga menulis kapsyen seperti dibawah:

“Pengguna membuat aduan tiga kereta mengisi minyak petrol di stesen minyak di Tenom mengandungi air. Sehingga kini mereka terpaksa menanggung kerugian akibat perkara ini. Pihak berkuasa KPDN perlu menyiasat perkara ini bagi mengelak lebih ramai mangsa akan terlibat”

Baca lagi: Dua Pekerja Pembekal Emas Disamun, 7 Kilogram Emas Lesap!

Baca lagi: “Inilah Van Petrol” — Warganet Terserempak Doppelgänger Vin Diesel Beli Ikan Bakar Dekat Johor

Lihat klip durasi pendek ini:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rose Biru (@rosebirumedia)

Lihat apa juga kata orang ramai:

@BROTHERHOOD: Tolong siasat driver lori yg bawa minyak tu, kes” curi minyak isi air

@cikie3991: pernah terjadi di kota samarahan Sarawak,petronas yang bertanggungjawap ganti rugi kenderaan pelanggan.mereka tak lepas tangan mcm tu saja.

@DylahBella: sy pon tdk tw. .tp quality myk d ptronas dgn shell sgt brbeza. .shell pnya myk mmg mntapppp.

@Yus: ini masalah tangki stesen.. kemungkinan filter air lama tak di tukar.. maka air akan kena sedut..

@cikbecky: nda heran la jg diesel filter cpt keluar warning bila isi mnyak d petronas ni..mnyk drg bercampur dgn air

@Saskar Faredi: Mohon KPDNKK tolong siasat betul kh laporan daripada pengguna tu?

@EGT_CUSHION: bila rakyat xsupport myk negara,malaysia rugi tapi minyak bercampur air..mmg betul aku da lama perasan,aku bli myk spare guna botol,myk petro jernih

@Noye: mhu buat laporan tu biar mereka tanggung bukan alang2 tu kerosakan

@GreenHandFarm: pihak stesen lama tdk buat servis tangki. apa mcm oh. itu air drpd wap yg terhasil di dlm tangki mnjadi air.

@Mohd Sharuldin Bani: tuntut lah baik pulih tu minta pihak petronas tanggung sebab punca diorg.

PERHATIAN: Pihak Rose Biru tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

Previous article“Suara Dia Sebijik Macam Allahyarham Mael” -Netizen
Next articleGelar ‘Jiran Dari Ner4ka’, Skali Diri Sendiri Pula Dikecam Oleh Netizen
Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here