Home Kisah rakyat Lelaki Ini Memberi Angpau Kepada Pengumpul Sampah – Reaksi Mereka Sangat Teruja

Lelaki Ini Memberi Angpau Kepada Pengumpul Sampah – Reaksi Mereka Sangat Teruja

155
0

Semasa CNY baru-baru ini, orang ramai khususnya mereka yang berbangsa Cina sering memberikan angpao kepada orang yang tidak dikenali dan membuat video menyentuh hati yang menggambarkan reaksi mereka. Tak kiralah kepada bangsa Melayu mahupun India, mereka sangat pemurah untuk memberikan angpau kepada orang ramai.

Satu perbuatan amal boleh memberi orang lain rasa gembira seorang lelaki yang baik hati pada Tahun Baru Cina ini. Baru-baru ini, seorang lelaki tersebut yang baik hati memberikan angpau kepada pemungut sampah yang bekerja di kawasan kejiranannya sekitar jam 3 pagi dan merekodkan reaksi mereka.

Pada mulanya, dia bertanya berapa orang kah yang sedang bekerja mengutip sampah itu, dijawab nya 4. Kemudian, lelaki tersebut terus memanggil mereka dan menghulurkan angpau kepada mereka semua.

Baca juga : “Rezeki Tak Salah Alamat”- Abang Cleaner Dapat Angpau Berjumlah RM800

Baca juga :“Rezeki Tak Salah Alamat”- Abang Cleaner Dapat Angpau Berjumlah RM800

Ada dimuat naik di akaun Tiktok si pemberi angpau yang baik itu yang bernama @pinn_yang.

Lihat video di bawah :

@yang

3am 🕒 & I met the bin man 🥹❤️ #cny2023 #cnybazaar2023 #angpau #happy #rezeki #malaysia #tiktokmalaysia #fyp

♬ Pano – Zack Tabudlo

Sememangnya reaksi mereka semua tersangatlah teruja. Yelah, siapa je tak happy kalau dapat angpau kan. Lebih-lebih lagi dari strangers. Memang senyum sampai ke pipi.

Pengutip sampah tersebut, yang melakukan kerjanya pada jam 3 pagi. Awal betul mereka memulakan tugas sebagai pengutip sampah kan ? Kuat semangat. Kemudian, dapat pula angpau yang sebegitu banyak. Lagilah happy dibuatnya.

Lihat apa pula komen dari wargenet :

@ahhui1993:senang Ati tengok ada jugak orang baik macam boss..tq boss

@Trishennairsss:may god bless you bro I wish you a wonderful life your doing wht I wish to do in future…

@A a i z z u:Walaupun warna kulit kita berbeza namun warna hati kita tetap sama tak semua orng manpu macam bos buat,senyum itu paling mahal

@Michiko:Moga pemberi ni disenangkan segala urusan beliau tak kira dimana jua.

@deɪʒɑˈvu:Respect you bro jarang boleh jumpa org mcm ni semoga dimurahkan rezeki selalu

Justeru, memang tak dapat dinafikan bahawa perbuatan yang dilakukab oleh lelaki tersebut tersangatlah murni. Membuat orang ramat tersenyum, malah juga terinspirasi.

 

Sumber : Tiktok

PERHATIAN: Pihak Rose Biru Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Previous articleAnak Terbiar Di Tengah Jalan- Kecuaian Ibu bapa Hmpir Membawa Padah
Next articleOrder Chicken Wing, Skli Dpt Package Dgn ‘Kepala Ayam’

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here