Home Kisah rakyat “Tak Sampai Sejam Mencuri, Terus Dicekup Polis”-Terima Kasih PDRM

“Tak Sampai Sejam Mencuri, Terus Dicekup Polis”-Terima Kasih PDRM

163
0

Jikalau barang kepunyaan kita dicuri, khususnya barangan mahal. Harapan kita adalah supaya barang-barang tersebut akan kembali ke tangan kita. Akan tetapi, bukanlah mudah untuk kembalikan semula semua barangan tersebut. Seorang pemuda yang bernama Arvin, berjaya untuk mendapatkan kembali semua barangan yang dicurinya dalam masa satu jam.

sinetronmalaya.com curi cfh

 

Arvin yang telah memarking kereta di berdekatan restoran, selepas pulang dari memberi barang, menyedari bahawa tingkap kereta nya pecah dan hampir kesemua barang berharga nya hilang. Dia kemudian mencari CCTV berdekatan jika apa yang merekod siapakah gerangan pencurinya.

Baca juga : “Aiyoo bas pun nk rembat ke” – Cubaan Curi Bas Sekolah Gagal, Pencuri Bas Terbabas

Baca juga : “Tolong Garukan Tangan Anak Monyet”-Telatah Pemuda Ini Curi Tumpuan Ramai

Malangnya, tidak ada satu pun CCTV yang merekod ke arah karetanya. Dia kemudian mengesan kesemua barangan peribadinya melalui aplikasi “Find My Devices” dan terus mengesan di manakah barangan nya berada.

Kemudian, dia segera ke balai polis untuk meminta bantuan mereka di sana. Pihak polis dan Arvin segera mengesan di manakah kesemua gadjet nya berada dan pencuri berada di sebuah restoran.

sinetronmalaya.com curi bhb

Pada mulanya, pihak polis menyuruh Arvin supaya mendekati pencuri tersebut, takut-takut kalau pencuri tersebut menyedari bahawa pihak polis cuba mengesan nya.

Setelah Arvin betul-betul dapat kenal pasti sama ada iainya adalah apple watch miliknya, pihak polis terus mendekati pencuri tersebut dan menangkap nya.Pencuri tersebut dikenakan penjara selama 6 bulan. Pencuri tersebut juga telah mempunyai beberapa kes jenayah lampau.

Hasil tindakan pantas Arvin dan pihak polis tersebut adalah sangat tepat. Sejam saja terus dapat jejak lokasi barang yang dicuri tu. Syabas !

Sumber : Wolrd of Buzz

PERHATIAN: Pihak Rose Biru Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Previous articleSambil Layan Jem, Sambil Kongsi Kuaci Dgn Kereta Sebelah
Next article“Niat Nk Bunuh Diri Tapi Air Cetek” – Situasi Di Jambatan Pulau Pinang Tarik Perhatian

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here