Home Kisah rakyat “Seronoknya Hari2 Ada Org Dtg Jual Kuih Kat Rumah..”-Adik Penjual Kuih Tak...

“Seronoknya Hari2 Ada Org Dtg Jual Kuih Kat Rumah..”-Adik Penjual Kuih Tak Malu Niaga

117
0

“Semoga murah rezeki adik ni, sapa2 yang pergi cameron dan stay ni prima tanah rata boleh la support adik comel ni. Semoga kita semua di beri kesehatan yang baik untuk bantu sesama kita”

Begitulah apa yang dimuat naik di tiktok @sitisabrina94 dua hari lepas di mana terdapat seorang budak yang menjual kuih setiap pagi. Kata pemilik video tersebut suara budak tersebut pasti akan kedengaran setiap pagi di bangunan yang didiami oleh dia sendiri.Budak tersebut dilihat menjual pelbagai jenis kuih dan turut menjual nasi lemak. Orang ramai di ruangan komen meluahkan rasa teruja apabila melihat video tersebut.

“Bestnyaaa klau kawasan rumah aku ada jual gini, dah lah selalu kebulor”

“bestnye klu ada mcm ni…mmg xpyh ssh2 msk…xpyh nk trun..dtg smp dpn pntu”

“seronoknye klu ade jual gini..hari2 bule beli..takyah turun cari..”

Baca juga : “Apa Punya Mesin Macamni” – Jujur Rupanya Penjual, Letak Rupa Sebenar

Baca juga : “Beli Milo Rasa Coklat” – Nasihat Kpd Penjual Air Milo Tapi Letak Coklat

Di ruangan komen juga, ada yang mengaitkan cerita adik tersebut dengan kisah siti nurhaliza suatu ketika dahulu di mana dia juga pada awalnya pernah menolong keluarganya menjual kuih.

“nape aku teringat cerita tokti..asa dia juai kuih dlu²…moga adik juga menjadi org yg berjaya dunia ahkirat”

“ramai kak org ckp macam tokti, semoga adik ni berjaya satu hari nnti”

Lihat video penuh di bawah :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rose Biru (@rosebirumedia)

Lihat juga komen warganet :

@Noor Ain Saat : Dulu mcm ni lah saya dgn abg meniaga rumah ke rumah, naik turun tangga. sampai pernah kena kejar dgn anjing kami adik beradik

@Ali Imran : slalu nya klo kawasan kg ada jual cmni…tp skrg xpasti ad lg ke x

@Syah19 : comelnya dia…. semoga dipermudahkan segala urusan adik n dimurahkan rezekinya

@atieyqasehbadrul  : Teringat masa sy sebaya adik ni. Naik turun flat DBKL bangsar jual jagung. Jerit2 mcm ni la. Alhamdulillah skrg pun masih berniaga lg.

@Mr21_Jan : best jual dlm flat ni .jerit sikit..1 flat bergema suara..semoga murah rezeki adik tu.

PERHATIAN: Pihak Rose Biru Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

Previous articleBekas Pekerja Starbucks, Tunjuk Resepi Bancuhan Air Nescafe Paling Sedap!
Next articleReaksi Warga Turki Melihat Anggota Bomba Dari Malaysia, Bt Rmai Yg Terharu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here