Home Kehidupan Sedih ! Pelajar Ni Ikat Perut Makan Nasik Lauk “Kerak Ayam” Je,...

Sedih ! Pelajar Ni Ikat Perut Makan Nasik Lauk “Kerak Ayam” Je, Buat Warganet Sebak

293
0

Sudah pasti ramai yang pernah ikat perut sewaktu menjadi pelajar. Ini sudah menjadi kebiasaan bagi mana-mana pelajar khususnya mahasiswa.

Ada yang sudah menghadkan perbelanjaan harian mereka hanya mengeluarkan beberapa ringgit saja sehari. Tetapi, kali ini ada dimuat naik postingan salah seorang mahasiswa yang mencuri perhatian netizen.

Lihat posting di bawah :

Mahasiswa tersebut jelas kelihatan hanya makan nasi kosong beserta lauk ‘kerak ayam’. Dia hanya menghabiskan rm1 hanya untuk hidangan tersebut.

Melihat posting tersebut, rata-rata warganet semuanya risau akan kadar nutrisi yang diambilnya. Nampaknya kadar nutrisi  yang dimabilnya tidak seimbang.

Baca juga : Pensyarah Sebak, Lihat Bekas Pelajar ‘Struggle’ Cari Rezeki

Baca juga : “Comel ! Pelajar Cina Ini Viral Menari Dan Menyanyi Lagu Birthday Kawan Melayu Dia”-Ini baru Satu Malaysia

Lumrah sebagai seorang pelajar selalu saja terjadi begitu, ramai yang berkongsi pengalaman nya ketika mana mereka menjadi mahasiswa dahulu kala.

Lihat apa kata warganet : 

@nemat : Been there done that. Awal2 sem beli beras paling murah, tengah sem dah berkumbang hitam dah, jemur kasi keringgggg. hujung sem beli sosej rm2 ada 8 batang tu, dlu dapat lagi rm1.5 1 pek. Telur +maggi pon mahal lagi dari tu

@full : Di sekolah dulu biasa beli beras dan telur banyak2. Tinggal top up kuah masak merah / paprik kakze dari kantin sekolah, bawa balik rumah sewa. Kuah masa tu 50 sen. Mungkin tak cukup nutrisi tapi survive & sedap sebab kuah OP

@izz : Mslhnya mmg ramai mcm ni… semoga pengorbanan berbaloi

Pun begitu, ramai juga warganet yang lain cuba membantu mahasiswa tersebut dengan ingin memberi sedikit sumbangan. Semoga perjuangan mahasiswa ini akan selesai dan perjuangan ini berbaloi. Semoga dipermudahkan segala urusan dik.

 

Sumber : Twitter

Previous article“Nak Tiup Lilin, Rambut Pulak Terbakar”-Gelagat Adik Beradik Tarik Perhatian
Next article“Trima Ksih Abg FoodPanda, Hntr MCD Dri Tawau Ke Puncak Kinabalu” -Netizen

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here