Home Kehidupan “Ingatkan Kita Dh Susah.. Rupanya Ramai Lg Susah”-Pengorbanan Seorg Ibu Buat Netizen...

“Ingatkan Kita Dh Susah.. Rupanya Ramai Lg Susah”-Pengorbanan Seorg Ibu Buat Netizen Sebak

66
0

Tulat satu video di halaman tiktok @bardgagazet di mana pemilik video merakamkan situasi mereka berkongsi rezeki dengan seorang wanita yang sedang membeli barang bayi di sebuah kedai bayi yang terletak di Teluk Intan. Dikhabarkan wanita tersebut sedang berpantang 2 minggu namun gigih keluar untuk mencari pampers buat anaknya. Apa yang paling menyentuh hati adalah apabila melihat wanita tersebut hanya mengambil pampers bersaiz kecil sahaja. Disebabkan itu, pemilik video berkesempatan membelanjakan wanita tersebut beberapa keperluan bayi. Tambah menyebakkan apabila isterinya mengikut wanita tersebut untuk memberikan duit belanja dan terkejut apabila melihat wanita yang sedang berpantang itu menaiki motor sahaja dengan cuaca yang panas ketika itu.

Video tersebut telah membuka mata netizen untuk lebih bersyukur.

“pagi nie buka2 video nie….kene pulak hujan makin laju airmata aku keluar…sebab kita baru abis pantang..sedihnyaaaa”

“Semoga Allah permudahkan segala urusannya dan moga babynya sihat selalu. kita rasa dugaan kita berat dah, tp dugaan org lain lebih berat dari kita “

“ingatkan kita dah susah.. rupanya ramai lagi susah..Maaf diri ini yg selalu mengeluh”

Baca juga : “Alhamdulillah..Walaupun Susah, Dia Tak Mngemis”-Rezeki Anak Yatim Jumpa Org Baik

Baca juga : Serik dih1na, tengok kesusahan mak ayah… anak muda gali ilmu bisnes seawal usia 15 tahun, buka kedai pertama sebelum ambil SPM!

Lihat video penuh di bawah :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rose Biru (@rosebirumedia)

Lihat juga komen warganet :

@Lizabab16 : Allah…saya pernah rasa mcm ni susah tu Allah je tahu…Jazakumullahu dik krn membantu semoga Allah gandakan lg rezeki adk sekeluarga

@faizarz : Terima kasih jadi org baik, semoga sentiasa dimurahkan rezeki dan diberi kesihatan yang baik

@Raja Ieyda : bby dlm pntg byk kne pkai duit..smoga Allah prmudhkn urusan owg yg mmerlukn

@Azua Shamsuri : semoga rezeki akak makin mewah asbab berkongsi rezeki

@Rose8184 : deep..tahniah sb membantu dia…dekat org2 mcm ni lah doa mereka mustajab utk mintak doakan kita..## susah ujian senang pun ujian

PERHATIAN: Pihak Rose Biru Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

Previous article“Bosan Tunggu Isteri Posing Bergambar, Ayah2 Ni Main Tembak2 Dengan Anak”-Buat Ramai Terbahak
Next article“Mak Aku Pernah Terkena, Nk Nangis Dia Kt Sana”-Dibuli Seller Di Madinah, Hati2 Ramai Dh Terkena

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here