Home Viral “Produk Khairul Aming Marhaen Tiru, Produk Vivy Dia Tiru Marhaen…” – Netizen

“Produk Khairul Aming Marhaen Tiru, Produk Vivy Dia Tiru Marhaen…” – Netizen

148
0

Pencapaian demi pencapaian yang diperoleh oleh pengaruh dan juga pengusaha, Khairul Aming benar-benar menjadi sumber inspirasi bagi kita semua.

Baru-baru ini, Khairul telah mencapai pencapaian dengan menjual produk keduanya, Dendeng Nyet Berapi, melalui aplikasi TikTok sebanyak 80,000 unit dalam waktu 3.39 saat, dengan pendapatan berjumlah sekitar RM1.2 juta.

Disebabkan prestasinya yang cemerlang, ada yang berpendapat bahawa Khairul seharusnya layak menerima dana daripada Khazanah untuk mengembangkan perniagaannya ke peringkat yang lebih tinggi.

Namun, ada juga yang meragui pendapat tersebut dan berpendapat bahawa Khairul masih belum layak untuk menerima dana tersebut.

Individu tersebut berpendapat bahawa usahawan wanita, Vivy, lebih layak kerana telah berhasil membawa produknya hingga ke peringkat Asia Tenggara.

“Daripada dia (Khairul Aming), saya lebih suka jika ia diberikan kepada Vivy. Dia menerima pekerja dari pelbagai latar belakang dan bekerjasama dengan keluarga diraja…”

“Dia juga memperluaskan jenamanya di seluruh Asia Tenggara. CNN ada sebutkan namanya dan Malaysia. Apa yang ditawarkan Khairul Aming ni?…”

Pandangan individu ini mendapat kritikan, dengan ramai yang berpendapat bahawa tidak adil untuk membandingkan kejayaan kedua-dua usahawan ini kerana mereka memiliki latar belakang yang berbeza.

Lihat posting di bawah:

Sumber: X

PERHATIAN: Pihak Sinetron Malaya tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Sinetron Malaya juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Previous article“Saya Dianiaya, Apa Permainan Dia?..” – Noh Salleh Terkejut Mizz Nina Tarik Balik Kes Penjagaan Anak
Next article“Saya Benci Orang Sabah, Orang Syirik…” – Fathia Latiff

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here