Home Viral “Orang Macam Ni Tunggu Surat Saman, Saya Sudah Cukup Dengan Orang Nak...

“Orang Macam Ni Tunggu Surat Saman, Saya Sudah Cukup Dengan Orang Nak Buli Saya…” – Shikin Maembong

322
0

Penghinaan terhadap penampilan fizikal seseorang adalah sesuatu yang tidak patut dan mengecilkan martabat individu. Bagi isteri penyanyi dan komposer Cat Farish, mendiamkan diri terhadap penghinaan itu mungkin bukanlah pilihan yang terbaik. Adalah penting untuk menangani dan menentang sebarang penghinaan yang tidak berasas.

Keputusan Shikin Maembong untuk mengambil tindakan saman terhadap individu yang meninggalkan komen berbaur penghinaan mencerminkan usaha untuk membela diri dan menghadapi situasi tersebut secara undang-undang. Ini mungkin menjadi langkah yang tepat untuk menangani isu penghinaan dan melindungi hak peribadinya.

“Orang macam ini tunggu surat saman ya. Ingat polis tak boleh kesan ke ini siapa…” – Katanya

Respon Shikin Maembong terhadap komen negatif yang menekankan pemakaian hijab dan menghina penampilan fizikalnya menunjukkan ketidakpuasan dan ketidaksetujuan terhadap pembuli siber. Komen-komen seperti itu boleh merosakkan pengalaman pengguna dalam ruang siber. Mengambil tindakan untuk menangani pembuli siber dengan saman adalah langkah yang diambil untuk menetapkan batas dan melindungi diri daripada pencerobohan peribadi.

“Tak tahu la apa yang dia marah sangat. Saya sudah cukup dengan orang yang nak buli saya. Tunggu saya ke SKMM buat laporan…” – Katanya lagi

Pendedahan Shikin atau Siti Nur’ Ashikin Ismail mengenai penderitaannya daripada Bell’s Palsy, yang menyebabkan wajahnya senget sebelah sejak 12 tahun lalu, memberikan pemahaman kepada orang ramai mengenai cabaran kesihatan yang dihadapinya. Kesedaran ini dapat merangsang empati dan penghargaan terhadap perjuangan yang mungkin tidak nampak secara langsung.

Lihat Posting di bawah:
IMG 5173

Sumber: Instagram

PERHATIAN: Pihak Sinetron Malaya tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Sinetron Malaya juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Previous article“Untuk Saya Dedahkan Wajah Mungkin Tidak…” – Bandi Amuk
Next article“Suaranya Paling Unik Dan Sentiasa Legend..” – Peminat Sebak Lihat Video Nyanyian Arwah M Daud Kilau Di Atas Kerusi Roda

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here