Home Semasa “Masyaallah..Nasib Baik Dh Tutup Suis Semua..”-Kejadian Siling Runtuh Akibat Hujan

“Masyaallah..Nasib Baik Dh Tutup Suis Semua..”-Kejadian Siling Runtuh Akibat Hujan

187
0

Hujan lebat yang melanda baru-baru ini telah menyebabkan siling sebuah rumah telah runtuh. Kejadian yang berlaku itu memang tidak disangka-sangka. Pada awalnya, mereka memang menyedari siling yang hampir retak seakan-akan mahu roboh. Video tersebut telah dimuat naik di tiktok @qilskye di mana dapat dilihat dengan jelas bagaimana siling rumah pemilik video itu runtuh tiba-tiba. Bermacam andaian yang dikeluarkan oleh netizen di ruangan komen.

“Pemasangan plaster siling cincai asal cepat siap.. Tak kukuh”

“rumah ni di bina cincai2 xikut iso”

“rangka besi xkuat tukang rumah buat cincai ja ni rasa..”

Baca juga : “Trend Sekarang Ke Ular Atas Siling”- Lagi Kes Ular Duduk Di Siling

Baca juga : “Kalau Kena Kepala Naya” – Rakaman Baling Bola Boling Tarik Perhatian

Apa yang membuat netizen marah adalah apabila melihat terdapat individu dalam video tersebut yang bersikap sambil lewa dengan membahayakan diri mengambil barang di bawah siling tersebut.

“dia boleh bantai lalu lalang bwh tu nk selamatkan brg². nyawa lagi penting kak uiii.”

“Tak paham. Yg masih terhegeh2 kat bawah siling tu dh kenapa ea ?”

“tak mslahnya.. dh tau awal2 dh retak tutup terus la lektrik tu.. cepat2 alih barang.. ni tak dok tgOk bnde tu.. aduh gram plk kte nengOk nya”

“Aku bukan lah erk, dah tahu bahaya pun sempat lagi melewei, entah lah sakit pulak hati aku ni bercampur dng seramm..aduhhh bagi jelah aku marah kt sni”

Lihat video penuh di bawah :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rose Biru (@rosebirumedia)

Lihat juga komen netizen :

@FateenNajiha : aku kan, dari awal video aku jerit suruh tutup lampu dgn kipas, ko dduk terjerit2..Stress aku

@Ainacendawansisir09 : aku pulak yg nk jerit, kipasss tutup laa . kang jd final destination

@Nrtrahkhai : Kepala kipas tu tkdapat diselamatkan..dah bawak lari, tapi still tkdapat diselamatkan.. nasib baik mkcik tu smpat lari cepat”.. aku pn jerit skali oi

@Sue83 : Sy pernah kena camni. Klu bumbung bocor mmg xtahan syiling kapur ni, sy tukar syiling lain

@Veronica : jenis plaster memang bahaya kat rmh sya jenis biasa atap bocor dah 10 thn tapi masih okay….so pastikan atap tak bocor…musim Hujan susah ni.

PERHATIAN: Pihak Rose Biru Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

Previous article“Kau Yang Baling Aku Yang Terkejut Bang”-Padah Terlalu Confident Baling Bola Bowling Sampai Ke Syiling
Next articleKumpul Duit Sbnyk Rm12,000 Dlm Masa Setahun, Ini Caranya!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here