Home Isu Semasa “Kesiannya anak-anak bulus, msti sejuk” -Netizen

“Kesiannya anak-anak bulus, msti sejuk” -Netizen

159
0

Menerusi perkongsian klip durasi pendek ini disiarkan oleh akaun Tiktok canteqbridalhouse, dan telah ditular baru-baru ini.

Baru-baru ini di beberapa negeri telah ditimpa hujan lebat sehinggakan ada yang sudah dinaiki air salah satunya di Pahang, Negeru Sembilan, Melaka dan Johor. Dalam video klip ini menunjukkan di mana penduduk sedang mengangkut kesemua barang-barang penting untuk mengelak daripada banjir yang sudah beberapa negeri telah dinaiki air. Namun reaksi penduduk tersebut tiba-tiba melihat dua orang lelaki sedang mengangkat sangkar kucing yang mempunyai 5 ekor di dalam sangkar itu telah membuatkan orang ramai sebak melihat haiwan itu.

Netizen turut memberi komen mengenai situasi ini, mengatakan mujur kepada penduduk di sana kerana mengambil langkah dengan cepat menyelamatkan kucing-kucing tersebut. Ada juga yang mengucapkan ribuan terima kasih kepada dua orang lelaki itu kerana bersikap prihati terhadap kawasan sekeliling. Perkongsian video klip di Tiktok ini telah mendapat sambutan orang ramai sebanyak 345.4K penonton, 39.5K sukaan dan 2229 komen.

Baca lagi: [Vide0] “Mujur nya tak pergi gadai buat beli whiskas” – Kucing cuba bawa lari gelang emas tuan

Baca lagi: “pernah ditwarkan RM30,000 ttp mnolak” – (video) Pminat Trsendiri, Jrulatih Muay Thai Kata Kcing Pmbawa Rzeki.

Lihat klip durasi pendek dua orang lelaki telah menyelamatkan 5 ekor kucing daripada banjir:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rose Biru (@rosebirumedia)

Lihat apa juga kata orang ramai:

@Senoralina: Kesian depa. Sejuk, basah, lapar, takut. Semoga Allah memberi pelindungan kepada semua. Amin

@issya99 : terima kasih org² baik..semoga dipermudahkan segala urusan…

@.: Bulus mengucap kan ribuan terimakasih kerana telah menyelamat kan family bulus

@user9291569267769: terima kasih…semuga Allah permudahkn segala urusah serta di murahkn rezeki

@MiszQa : Keadaan banjir ini lah yg saya paling risaukan..

@saifumairah: nie yg duk pikirkan…bila dgr je banjir kt sesetgh tempat duk pikir haiwan ternakan dan jalanan..arap sgt Allah lindungi semuanya..

@SYAF: Ya Allah semoga semua selamat. Thank you so much. Semoga Allah permudahkan urusan awak semua Amin YRA

@manisssss : Semoga Allah permudahkan segala urusan mangsa² banjir di Johor

@Cikyaa Cosmetics: ya allah sedih bab kucing.terima kasih sebab selamatkan kucing tuh.kesian kucing2 tuh.

@meow.2356: tetiba Mata Aku Ada habuk.sedihnya kucing kucing ni.lapar

@Ms_eyna: Alaa sian sayang..semoga allah melindungi penduduk johor termasuk binatang kesayangan..Aamiin ya allah..

PERHATIAN: Pihak Rose Biru Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

Previous article“Tinggi Nya Burger Tower”-Nampak Menarik Tapi Macam Mana Nak Makan
Next article“Kalau Anak Sempoi, Bapak Mst Lg Sempoi Ni.”-Anak Gigih Cari Ayah Sblum Buat Persembahan
Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here