Home Isu Semasa Kebanjiran Warga Asing Kwsn Kejiranan, Siap Bt ‘Party’ Dpn Rumah

Kebanjiran Warga Asing Kwsn Kejiranan, Siap Bt ‘Party’ Dpn Rumah

126
0

Menerusi perkongsian klip durasi pendek ini disiarkan oleh akaun Tiktok norfapxr3o1, dan telah ditular baru-baru ini.

Dlaam video klip ini menunjukkan di mana salah seorang tuan rumah yang membuat satu klip durasi pendek mengenai kawasan kejiranannya yang penuh warga asing, warga asing tersebut mengadakan pesta di hadapan rumah dan memasang muzik yang terlalu kuat turut membuatkan kejiranan tidak selesa dengan situasi itu. Beliau turut meminta kepada pihak yang bertanggungjawab untuk mengasingkan kediaman orang warga asing dan rakyat Malaysia.

Netizen turut memberi komen mengenai situasi itu, mengatakan perkara ini tidak seharusnya dipandang remeh kerana sudah mengganggu kejiranan yang lain dan membuatkan rakyat Malaysia tidak selesa suasana di negara Malaysia sendiri. Ada juga yang memberi pendapat untuk membuat laporan kepada Jabatan Imigresen Malaysia. Perkongsian video klip di Tiktok ini dapat sambutan orang ramai sebanyak 629.5K penonton, 13.6K sukaan dan 655 komen.

Baca lagi: Warga Emas Terperangkap Dalam Banjir- Diselamatkan Pihak Berkuasa

Baca lagi: Menyamar Sebagai Pekerja Majlis Bandaraya Pulau Pinang, Siap Minta Angpow Setiap Rumah

Lihat klip durasi pendek dibawah:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rose Biru (@rosebirumedia)

Lihat apa juga kata orang ramai:

@KopiKelat_09: kawasan dah mcm bukan kat malaysia..knapa xda tindakkan di ambil?

@apitkott: kena asingkan warga asing dan warganegara.. biar majikan bayar lebih untuk pekeja2 luar ni.. kena sesiakan tempat fully untuk pekeja warga asing.

@my name is Will Màn: kerajaan malaysia sgt² prihatin dlm soal menolong.utk tarik perhatian dunia.tanpa memikirkan akibatnya d masa akn dtg.

@papa_mal: Betul…..majikan skrg ni dah x buat hostel asing…dok cri tang mana umah kosong pakai boh ja….patut sediakan kws khas utk pekerja2 asing ni tinggl

@Amchot_: Tlg halau mana pergi menteri2 jgn sampai rakyat buat tindakan baru nak bersuara

@lanun johor: malaysia ni bosss…hahaha….menteri kejar wang je thu…kumpul harta..rakyat sengsare

@Tiyrahanuar: yallh aku kalau dduk situ nak kluar pun rasa tak selamat

@Mellygarcyia: complaint kt TV3 aduan rakyat. nt rmai ar Tu org2 kuat semua trn padang

@Asmawi Rajaie: kerajaan tak bertindak, biar rakyat selesaikan sendiri…ada kerajaan pun takda guna. tukar mana2 kerajaan pun sama…

@am: tidak ada kerajaan pun yg nampu tangani masalah warga asing dari dulu lg walaupun dh beberapa kali bertukar kerajaan

PERHATIAN: Pihak Rose Biru Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

Previous article“Happy Birthday Bilal”- Comel Nya Gebu Sangat
Next articleMenyanyi Guna Teknik Jari, Padu Habis Nyanyian Namie
Seorang yang suka berimaginasi dan amat meminati penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza. Mungkin kelihatan comel dan tidak merbahaya, namun amat menyukai novel bergenre aksi-thriller. Hati-hati!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here