Home Hiburan “Bukan Pukat,Bukan Ikan Tapi Gorgon Sbnrnya”- Nak Tangkap Ikan Tertangkap Buaya

“Bukan Pukat,Bukan Ikan Tapi Gorgon Sbnrnya”- Nak Tangkap Ikan Tertangkap Buaya

386
0

Panggilan gorgon biasanya digunakan untuk merujuk kepada haiwan-haiwan yang ganas dan berbahaya. Ada sesetengah orang yang menggelar buaya sebagai gorgon.

“porgon sbb ank,Gorgon dewasa,vorgon da berusia..”

Baru semalam tular di tiktok @amin_jer di mana sebuah rakaman telah merakamkan aksi seorang lelaki yang menarik pukat berisi buaya. Disangkakan ikan tetapi apa yang melekat pada pukatnya adalah seekor buaya yang tidak begitu besar. Kelihatan seperti anak buaya. Berdasarkan komen di video tersebut, si bini yang menyuruh lelaki itu untuk menolong anak buaya tersebut.

“Bgs bini dia suruh tlg anak buaya tu lagi… Kalau aku, aku suruh laki aku hantar buaya tu balik rumah mak dia… Risau btl”

“adoiii mula2 cuak bila dgr Laki bini borak lawakk ..dgr ckp bini bang ikat2 ..pling best bini suruh tolng dia2”

Menerusi video tersebut juga dapat dilihat si lelaki itu sedang sibuk untuk mengikat mulut anak buaya tersebut manakala si perakam yang juga seorang wanita pula sedang bising mengarah itu ini. Nada perempuan itu juga dapat didengar sepertinya takut-takut sedikit.

“Abg jgn bawa bini…kalau bawa member mesti tolong dh tu n sama2 gelak.abg pun tk cuak..”

“Aku tk tau la knpa.. Awl2 debo tgk skali spnjng video ak terhibur dgn isteri dia cakak ganu gitu. Hahaha”

“hanya buaya yg pandai kawal buaya kan bang, jgn bawak akak lagi bang,dye punyo gelabah tak bulih bawak bincang”

Lihat video di bawah :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rose Biru (@rosebirumedia)

Lihat juga komen warganet :

@aswad : aku risau gorgon tu lari kat bini dia jer,mau terjun sengai

@Nije Rembo : Esk x ikut doh last doh tu

@Baby_ : anak buaya be like..jaga korang buli2 aku bagitahu mak aku

@sol90 : takdi dia bkn berani nok ankat pukat tu…dah nampak buaya trus tkut

@Fikriesyed : dekat sungai memang sarang buaya bang.. coba pukat dekat siring bakau bah dapat tu ketam bakau

Baca juga : Demi Hidup Bersama Buaya, Lelaki Ini Rela Ditinggal Isteri

Baca juga : Pemuda menyeberangi sungai cedera dibaham buaya

PERHATIAN: Pihak Rose Biru Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

Previous article“Nong Proy, Lelaki Tercantik Transgender Bakal Kahwini Anak Orang Kaya”-Pelik Tapi Benar
Next articleWlaupun Selesai Jalani Pembedahan, Tidak Lupa Pada Rakyat Pahang Yg Dilanda Banjir

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here