Home Kehidupan Akibat Main Phone, Ibu Dan Adik Nyaris Eksiden

Akibat Main Phone, Ibu Dan Adik Nyaris Eksiden

0

Sedia maklum, kesesakan jalan lintas adalah perkara biasa yang tidak dapat dielakkan lagi. Sebabtulah kita harus berhati-hati setiap saat kita berada di jalan raya. Dek kerana kesesakan dan kecuaian di jalan raya, berlakunya banyak kemalangan yang tidak diingini berlaku.

Baru-baru ini, ada dimuat naik video di Tiktok @honeyismail146 yang berdurasi selama 20 saat. Kejadian di mana seorang lelaki yang sedang asyik bermain telefon, ketika sedang melintas jalan.

Baca juga :Eksiden Paling Comel Abad Ni, Jatuh Motorsikal Macam Main Sunway Lagoon

Baca juga :Β Salam Takziah Buat Keluarga Allahyarham-Kemalangan maut melibatkan lori dan kereta –

Sebab asyik bermain telefon itulah, lelaki tersebut tidak perasan akan motor yang dibawa oleh seorang wanita bersama anaknya yang sedang lalu.

Lihat video di bawah :

@honeyismail146

#fyp #tiktok AKIBAT LINTAS JALAN MAIN PHONE πŸ“±πŸ˜“ #tiktokviral

♬ original sound – π™½πš’πš—πšŠ π™Έπšœπš–πšŠπš’πš• ✌︎ – π™½πš’πš—πšŠ π™Έπšœπš–πšŠπš’πš• ✌︎

Sememangnya sikap bermain telefon ketika melintas adalah tidak wajar, dan tidak seharusnya diamalkan. Mujur lah tidak berlaku sebarang kemalangan yang serius kepada wanita dan lelaki tersebut.

Lihat juga apa kata warganet :Β 

@Sharifah :sebaik dia sempat pegang tangan akak tu . Alhamdulillah nasib baik xada apa jadiΒ² akk den anak dia

@Emyliasidit:Risau tgk anak dia je. Sebaik dia pegang kuat mak dia

@nanthakumar9902:Nasib Baik adik kecil itu tak jatuh

@awey wira:itulah jalan pandang kiri kanan bukan tengok hp

@sweety:kesian dkt mak dan anak laki tu.nasib baik xada apa2.. dkt situ pun sibuk nk tgk anset..

Sebab itulah, kita kena berhati-hati ketika di jalan raya. Janganlah amalkan sikap yang suka bermain dengan gadjet ketika berada di jalan raya. Sebab kan kecuaian kita, orang lain yang turut terkena.

PERHATIAN: Pihak Rose Biru Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Previous articleTips Goreng Sosej Tak Kedut, Tak Kecut. Pasti Gebu Hasilnya!
Next article“Bertenang Netizen…” – Peguam Siti Bainun Bersuara Mengenai Tinggalkan Siti Bainun

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here