Home Kehidupan “Kita Bantu Bukan Sbb Kaya Tapi Sakitnya Bila Tak Ada Apa2”-Lelaki Bantu...

“Kita Bantu Bukan Sbb Kaya Tapi Sakitnya Bila Tak Ada Apa2”-Lelaki Bantu Budak Sekolah Tarik Perhatian

139
0

Baru sahaja semalam tular sebuah video di halaman tiktok di mana dalam rakaman tersebut seorang lelaki yang juga pemilik video tersebut membantu seorang pelajar sekolah dengan menghantar pelajar tersebut ke sekolah. Dikatakan pada awalnya lelaki tersebut menyedari pelajar tersebut sudah menunggu bas lebih kurang sejam jadi dia terus memanggil pelajar tersebut dan membantu menghantarnya ke sekolah di samping turut memberikan duit belanja setelah mendengar cerita daripada budak tersebut.

“Hari pertama sekolah buat aku sebak.. bila tengok budak ni.. teringat dulu2 x mampu byr duit bas nak gi sekolah”

Situasi tersebut membuatkan netizen turut mengimbau kenangan lama semasa di bangku sekolah dahulu.

“saya naik kereta api je pegi skolah, pkul 5 pagi dah kena bangun sbb kreta api pkul 6 pagi..Balik pkul 7 ptg naik k.api pkul 8 baru jumpa rumah.”

“Kisah saya lg tragis .. kena ttup jalan oleh ” jiran yg berhati mulia ” tiap kali nk pegi skola terpaksa redah hutan dlm kebun org “

“saya pun dl jalan kaki jauh 4km sbb nak jimat duit dpt singgit tmbh bas 4 kupang pi blik lanje 6 kupang..tapi rezeki sentiasa ada walau tak kaya mana pun syukur”

“mcm² kisah sbnrnya.sya td jmpa sorg nnk drg uruskn prtukaran cucu dia,ibubapa dh meninggal, nnk yg jga 4org adk bradik..dtg sek jln kaki je”

Baca juga : “Kongsi Rezeki Dan Kasih Sayang Bersama”-Bantu Sediakan Khemah Buat Mereka Yg Memerlukan

Baca juga : “Mulianya Hati Awk Dik, Terharu Tgk Awk Bantu Mudahkan Kawan Awk Nak Makan tu.”-Netizen

Di ruangan komen ramai yang ingin membantu budak tersebut dengan membelikan basikal supaya memudahkan adik tersebut ke sekolah.

“kalau kita buat sumbngan utk belikn dia basikal blh x?”

“Abg ramai kata nak tlg dia beli basikal…. ade beli bg ke.. tngk tngk berape gembira dia… ramai baik hati nak tngk dia.”

Namun, pemilik video menjawab dengan mengatakan basikal tidak sesuai untuk diberikan memandangkan jalan tersebut adalah jalan besar.

“Sy rasa tak sesuai, sebab dari rumah ke ke sekolah perlu melalui jalan besar.. disitu adalah laluan utama kenderaan besar… seperti lori”

Lihat cerita penuh di bawah :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rose Biru (@rosebirumedia)

Lihat juga apa kata warganet :

@Venoviya skincare : tq bro….my son also dont have transport but we everyday arrange Grab for him…I can understand the feeling of this boy.so kind of you bro

@totganesh7 : ko ni terbaik abang.tak kira sapa

@kashoorga@76 : orang yang pernah merasa je akan faham situasi begini..

@anna : i salute you adik….terima kasih mmbntu orang susah sprti anak murid tu

@sitisalehaabdulla : Thank you adik menolong budak sekolah ini dulu aka pun bergini jln 5 km kesekolah walaupun hujan atau panas bekalan duit 10 sen

PERHATIAN: Pihak Rose Biru Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Rose Biru Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber : Tiktok dan Instagram

Previous article“Awal Dapat Lesen Fly”-Rakaman Budak Perempuan Bolos Pagar Tarik Perhatian
Next article“Seram ! Tempah Hotel, Tapi Rupa-Rupanya Tiada Penghuni….”-Dia Booked Dengan Siapa

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here