Home Viral “Kalau Baju Cantik, Tak Dapat Emas Pun Tak Guna..”- Hamidin Komen Baju...

“Kalau Baju Cantik, Tak Dapat Emas Pun Tak Guna..”- Hamidin Komen Baju Sukan Olimpik Negara

84
0

Ketua Kontinjen (CDM) Datuk Hamidin Mohd Amin menyatakan bahwa tidak ada manfaatnya jika desain pakaian resmi kontingen negara untuk Olimpiade 2024 indah jika mereka gagal mempersembahkan medali emas untuk negara.

Beliau menyebutkan, tema utama pakaian resmi yang dibuat termasuk penggunaan warna emas dibandingkan jingga sebelumnya memiliki tujuan tersendiri.

Menurutnya, warna tersebut bertujuan untuk membawa aura medali yang menjadi impian kontingen negara pada ajang olahraga bergengsi dunia tersebut.

“Kita sudah setuju dengan Yonex (pengeluar pakaian rasmi) untuk tunjuk warna emas…warna jingga sudah lama sejak 2004 lagi, jadi ramai atlet sebelum ini minta Majlis Olimpik Malaysia (MOM) untuk tukar warna lain…”

“MOM sudah sepakat dengan Yonex untuk tukar kepada warna emas kerana kita menyasarkan untuk menang pingat emas, itu sebenarnya tema dan Yonex juga berpendapat warna emas padan dengan warna hitam… kalau baju cantik, tak dapat emas pun tak guna…”

Dalam waktu yang sama, beliau juga menjelaskan tentang penggunaan bendera Malaysia di sebelah kiri pakaian resmi tersebut yang dianggap kurang tepat seperti yang disoroti oleh pengguna media sosial.

Menurut Hamidin, itu sebenarnya adalah logo resmi MOM.

“Warna jingga, emas, hitam biru semua boleh, ini logo Majlis Olimpik Malaysia bukan bendera Malaysia, jadi tiada masalah…”

Hamidin, yang juga Timbalan Presiden MOM, mengatakan bahwa sebagian besar atlet negara yang akan bertanding di Olimpiade 2024 setuju dengan desain pakaian resmi tersebut.

Pada kesempatan itu, Hamidin meminta semua pihak, termasuk masyarakat umum, untuk terus memberikan dukungan penuh kepada kontingen negara pada Olimpiade kali ini yang akan dibuka secara resmi pada 26 Juli.

Sadar bahwa desain pakaian resmi Olimpiade kali ini mendapat kritik, beliau menyebutkan bahwa MOM mungkin akan membuka peluang bagi masyarakat untuk menunjukkan bakat mereka dalam edisi mendatang.

“Saya sudah hubungi Presiden MOM Tan Sri Mohamad Norza Zakaria dan pada dasarnya beliau sudah setuju masa akan datang (Sukan Olimpik 2028 di Los Angeles), kita buka pada peminat untuk reka (pakaian rasmi kontinjen), kita akan pilih dan mungkin beri sagu hati…”

Sumber: Portal, Youtube

PERHATIAN: Pihak Sinetron Malaya tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Sinetron Malaya juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Previous articleTidak Membenarkan Tumpang Tandas Jam 2 Pagi, Rider Grab Tunggu Depan Rumah Pelanggan Wanita
Next article“Ini Adalah Fitnah Yang Menjijikkan..” – Hafidz Roshdi Nafi Tuduhan Bekas Isteri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here