“Kalau Ada Muncul Tu Abaikn Je, Jangan Dcabar..” – Sekali Kena Tegur Dgn Aeril Zafril

Menerusi perkongsian tiktok @paranormalfans_ yang telah mendapat tontonan sebanyak 1.4 juta dan mendapat sukaan sebanyak 85,100 dan 2502 komen ketika artikel ini ditulis. Di dalam video berdurasi 1 minit 23 saat itu beberapa orang kawan telah mendaki Gunung Jerai di Kedah yang berketinggian 1,217 meter pada waktu malam untuk menjalankan aktiviti paranormal.

Yang menarik perhatian netizen dalam video itu adalah gelagat salah seorang dari kawan pemilik tiktok tersebut cuba menunjuk berani kepada seorang yang tidak dikenali yang sedang bertapa di gunung itu. Di halaman komen pula ada netizen yang menerangkan sebagai penduduk di berdekatan gunung itu aktiviti bertapa seperti itu telah menjadi kebiasaan masyarakat di situ kerana tempat itu menjadi tumpuan orang-orang yang mengamalkan ilmu hitam. Netizen itu juga menambah dia tidak berani untuk naik ke atas gunung itu kerana terdapat banyak kelibat makhluk halus.

Tetapi gelagat lelaki yang dipanggi dengan nama panggilan Lan itu telah membuatkan netizen turut sama berdebar ketika menonton itu kerana beliau tetap berkeras untuk menegur orang yang sedang bertapa itu walaupun telah ditegah oleh kawan-kawannya beberapa kali. Di dalam itu juga pemilik tiktok tersebut mengatakan kawannya itu memang seorang yang agak degil walaupun perbuatannya agak bahaya.

Pelakon Aeril Zafrel juga sempat menitipkan komen di ruangan komen itu “Kau dah kenapa Lan” katanya. Ramai netizen terhibur dengan komen itu. Perbuatan di dalam video tersebut tidak wajar diikut oleh orang ramai bagi pendapat min kerana ia sangat membahayakan dan mungkin situasi yang tidak dijangka boleh berlaku jika tidak menjaga keselamatan.

Lihat video di bawah:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)

Lihat pula komen netizen:

benda tak kacau jangan ada ilmu didada semua nak lawan manusia sering lupa bila ada ilmu tinggi jangan sebarang lawan makan diri binasa

Kat gunung jerai tu banyak orang bertapa..sampi bertahun- tahun kat situ pun ada….jangan ingat kita penuh ilmu didada..Ada org lagi tinggi ilmunya…

ye guning jerai tu jangan di buat main…tempat dorg…kalau ada muncul tu abaikn je..jangan di cabar…bagi salam dan hormat tempat dorg

kalau aku kawan lan, aku balik terus biar lan sorang situ…degil sangat tak nak dengar cakap

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Tiktok paranormalfans

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*