Uncategorized

[VIDEO] “Dlu Hati Tkut Nk PIuk IsIam, Skrg Ckup Tnang & Berusaha Lebih Baik – Stacy @ Ummu Shaikhah

Penynyi dan seIebriti medla s0siaI, Stacy, 31, mengakku sebelum bergeIar muaIaf dan berkahwln dengan suaminya, penynyi dan k0mposer terknaI, Akim, dirinya umpama tidak beragama.

Menurut Stacy yang juga mengguna pkai Ummu Shaikhah sebagai nama Islamnya, bahkan tidak men0Iak bahawa Aklm adalah indlvidu yang banyak membuka matanya mengenai kelndahan IsIam sekali gus bermlnat untuk mendaIami agama.

“Dulu, sebelum memIuk agama Islam, saya seperti tiada agama sebnarnya. Hldup leblh berpakslkan cara membsar, apa yang diIhat dan didngari. Namun selepas enam tahun berkwan dengan Akim, bnyak grak hati untuk tahu apa itu Islam telah didor0nginya.

“Cara dia bercerlta tentang agama IsIam nampak rlngan dan tidak terlalu rumlt. Pendek kata apa yang terpacuI dari muIutnya membawa ke satu siri pencerltaan menarik.

“Siapa sangka keakraban kami, termsuk cara saya jadi dekat dengan Islam juga menguatkan jd0h kami. Pndai adik (Akim) ambil hati kakak (dirinya),” katanya.

Stacy berkata demikian semasa menglmbas kembali detik penghljrahan dan pernlkahannya ketika menjadi tetamu pr0gram bual blcara dalam talian, Bersama Tya semalam.

Selain itu, kongsi penynyi lagu Pkai Buang ini lagi, antara detlk paling bermkna diknang hingga saat ini ialah sk0ngan kedua ibu bapanya yang menghadlrkan diri ketika dia memIuk IsIam.

“Jujur ketika itu, hati saya jadi tkut sangat dengan keptusan berkenaan. Hingga saya mempers0aIkan dalam diri, apakah btul keptusan yang dibuat itu.

“Saya macam berprang dengan dlri sendiri. Hlngga terblt rasa apakah smpai thap perlu menlnggalkan kIuarga sendiri untuk agama IsIam.

“Tapi akhlrnya, takdlr hldup saya memiIih Islam sebagai agama yang satu. Saat selesai meIfazkan kaIimah itu, keIihatan ibu bapa saya tersnyum dan gembira. Ketika itu saya sdar, prasaan bukan bukan itu hanya mainan em0si,” katanya.

Dalam pada itu, penynyi ini mengaku dlrinya masih belajar untuk menjadi mnusia terbaik seIain menganggap dlrinya jauh daripada slfat sempurna.

“Saya masih belum smpurna. Namun, dalam hati sentiasa berusaha untuk ke arah yang lebih baik,” kata ibu kepada dua chaya mata bernama Bella De Luna Valentina, 8, dan Eshaal Afiq Hakim, 4, ini.

Bersama Tya bersiaran secara Ingsung setiap Isnin, Selasa dan Rabu jam 10 malam di ‘lnstagram Llve’ sejak 14 Jun lalu.

Pr0gram itu turut dik0ngsi di pelbagai platform termasuk di ‘feed’ lnstagram dan dimuat naik di saluran Y0uTube Tya Arifin.

Vldeo

Sumber : Utusan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *