“Tiada manusia brhak paksa org…, itu dosa besar”- Sekali Nora Ariffin mahu bersemuka dgn pnyebar fitn4h

SUSULAN tudu.han memak.sa suami mence.raikan isteri pertama, penyanyi Datuk Nora Ariffin meminta pihak tidak bertanggungjawab menyebarkan fit.nah tampil bersemuka dengannya.

Dia juga ter.kilan, pihak tersebut juga tidak menghubunginya jika mempunyai sebarang masalah.

“Saya menyeru kepada individu yang sengaja ingin membu.rukkan kami, tolong tampil bertemu muka. Mungkin individu ini ada masalah, kita sama-sama bantu.

Suami Nora iaitu Rushdi Ramli tampil menjelaskan mengenai tuduhan membabitkan perkahwinan mereka.Nora terkilan fitnah tidak berasas dak.wa pak.sa suami ce.raikan isteri.

“Saya ingin tahu apa tujuan sebenarnya menyebarkan fit.nah, tu.du.han yang tidak tepat dan berasas ini? Lagipun ini adalah hal kehidupan saya.

“Kenapa gunakan sosial media dan akaun palsu untuk sebarkan fit.nah? Kalau bertujuan untuk mencari kebaikan, saya sedia mendengarnya.

“Tapi kalau bertujuan untuk merun.tuh.kan perkahwinan saya. Itu adalah hak suami saya. Hak mutlak seorang suami, tidak boleh dipak.sa-pak.sa,” ujarnya.

Menerusi lapo.ran sebuah portal pada pagi Ahad, Nora di.dak.wa menyembunyikan tarikh sebenar pernikahannya dengan Pensyarah Kanan, Jabatan Fiqh & Usul, Universiti Malaya itu yang difahamkan sudah hampir dua tahun.

Lebih men.ge.jutkan, tular paparan mesej mengatakan Nora meminta suaminya men.ce.raikan isteri pertama.

Sebagai seorang selebriti saya juga berhak utk tidak berkongsi atau explain everything tentang hal-hal kehidupan peribadi saya, sekiranya tiada keperluan.

NORA

PENYANYI

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan status suaminya itu sama ada sudah mempunyai isteri atau duda sebelum berkahwin dengan Nora.

Sementara itu, penyanyi lagu Di Persimpangan Dilema ini, hal berkaitan perkahwinan tidak boleh dipak.sa-pak.sa.

Malah, tiada manusia yang berhak me.mak.sa mana-mana individu untuk berce.rai tanpa sebab.

“Perkahwinan tidak boleh dipak.sa- pak.sa. Begitu juga dengan per.ce.raian.

“Tidak ada seorang manusia pun yang berhak memaksa orang lain ber.cerai tanpa sebab. Itu dosa besar,” ujarnya.

Screen Shot 2021-12-05 at 11.34.52 PM

Nora membuat penjelasan di IG pada Ahad.

Dalam pada itu, Nora berkata, niat dia berkahwin dengan Dr Rushdi adalah kerana Allah dan tindakannya berkongsi tentang perkahwinan itu kerana ingin mengelakkan seba.rang fit.nah.

Namun, dia juga berhak untuk tidak berkongsi secara terperinci tentang kehidupan peribadinya.

“Berkahwin itu perkara baik, mendapat pahala, wajar dihebahkan, kerana itulah, saya mengambil keputusan untuk beritahu pada semua bagi menge.lakkan fit.nah.

“Niat saya betul2 kerana Allah. Tapi lain pula jadinya. Bagi tahu salah, tak bagitau pun salah.

“Sebagai seorang selebriti saya juga berhak utk tidak berkongsi atau explain everything tentang hal-hal kehidupan peribadi saya, sekiranya tiada keperluan. That’s my privacy,” ujarnya.

Pada Jumaat lalu, Nora mendedahkan sudah selamat mendirikan rumah tangga dengan kawan baik arwah suaminya, Allahyarham Johan Nawawi iaitu Dr Rushdi Ramli dalam satu majlis tertutup baru-baru ini.

Perkahwinan itu sekaligus menutup go.sip ko.non.nya dia pernah bernikah dengan seorang men.teri seperti yang berte.baran sebelum ini.

Nora mendirikan rumah tangga bersama kom.po.ser ter.kenal itu pada 1992 dan dikurniakan empat cahaya mata.

Johan mening.gal dunia pada usia 52 tahun aki.bat se.ran.gan jan.tung pada 24 Mac 2017.

Pada 13 Disember 2019, Nora diuji dengan pemergian anak kedua, Muhammad Syakir Aliff yang ketika itu baru berusia 20 tahun.

Sumber: mStar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*