Isu Semasa

“Terima Panggilan Dgan Suara Tngisan..” (Video) Ebby Yus Dedᾰh Detik² Rumah Mυsnah…, Nabil Mnangis Tk Henti!

Baru-baru ini, ‘peristiwa hitam’ telah melan.da pelawak terkenal, Ebby Yus apabila rumah hasil titik peluh selama 20 tahun dirinya di dalam industri hiburan telah musnah gara-gara ban.jir.

Lebih ter.kilan, ‘mahligai impian’ yang berkonsepkan separa batu dan kayu itu perlahan-lahan dibina selama empat tahun dan hanya tersisi 10 peratus sahaja sebelum dapat disiapkan.

Menurut Ebby, dia yang se.bak akan keja.dian itu bagaimanapun tetap reda walaupun terpak.sa menelan keru.gian sebanyak RM200,000.

Ebby Yus kongsi detik rumah mus.nah aki.bat ban.jir di Meletop

Berhubung dengan perkara itu, Ebby atau nama sebenarnya Muhammad Yunus Abdul Rashid telah dipanggil untuk menghadiri sesi temu bual dalam program Meletop dalam Edisi Kongsi Kasih malam tadi.

Suasana yang bermula dengan gelak ke.tawa bertukar serius selepas pelawak itu berkongsikan detik-detik keja.dian ketika rumahnya musnah ‘disa.pu’ air ban.jir.

Menurutnya sebelum keja.dian, dia telah datang untuk memantau kerja-kerja pemasangan wallpaper di rumahnya sebelum dihubungi oleh seorang ustaz bagi menyertai misi memberikan bantuan.

Ebby yang ketika itu tidak sibuk terus bergerak ke Kuala Kapar dan terhenti di Sungai Serai aki.bat keadaan air yang sudah memenuhi jalan. Namun, dia berjaya meneruskan perjalanan.

Selepas melepasi jalan tersebut, Ebby menerima panggilan daripada pekerja di rumahnya yang menyatakan air banjir telah memasuki rumah tersebut.

Tukang rumah tu telefon kata air dah masuk ke rumah. Saya kata, okay lah saya tengah si.buk sekarang, esoklah saya datang tengok.


Rumah sen.get ‘disa.pu’ air de.ras, Nabil dan Kak Lina tak mampu tahan se.bak

Tambahnya, ketika menjalankan misi bantuan di Kuala Kapar, dia sekali lagi menerima panggilan daripada pekerja dan memaklumkan bahawa rumahnya hampir ‘sen.get’ aki.bat air de.ras.

Menurut pekerja, dia juga turut tersekat dalam keja.dian itu sebelum disuruh Ebby untuk berenang ke rumah berdekatan untuk menyelamatkan diri.

Namun, pelawak itu menerima panggilan terakhir dengan suara tan.gi.san menyatakan rumahnya telah pun mus.nah dan sebahagiannya telah han.yut dibawa air.
<

Kejap lagi saya dengar suara me.nan.gis, dia kata bang rumah abang dah tiada. Apa yang saya nak buat, saya kata Ya Allah Ya tuhanku, setakat itu je kau bagi kat aku.

Bagaimanapun, perkongsian itu telah menyebabkan pengacara meletop, Nabil dan Kak Lina tidak mampu menahan se.bak sehingga menga.lirkan air mata.

Netizen beri pelbagai reaksi

Menjengah pada ruangan komen, rata-rata netizen turut berasa simpati akan nasib yang menimpa Ebby Yus selain berharap dia terus tabah menghadapi dugaan ini.


Setakat ini, perkongsian itu telah mencapai lebih daripada 25,000 jumlah tontonan serta mendapat 2,900 tanda suka.

Kredit: YouTube Meletop

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: OhMedia

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.