“Rempit Jugak Dapat Ikon..”- Angkat Haqiem Stopa Jd ‘Ikon’, Netizen Bengang YB Tak Naikkan Pelumba Malaysia

Menerusi satu klip yang dikongsikan oleh seorang rempit iait uHaqiem Stopa yang dikenali ramai di laman sosial Tiktok kini menjadi perbualan ramai apabila beliau dikatakan bertemu dengan seorang YB Perpaduan baru baru ini iaitu YB Wan Ahmad Fayhsal. Beliau dikatakan bertemu YB dan mendapat jemputan sebagai ikon kepada orang ramai. Perkongsian beliau di Tiktok membuktikan beliau mampu menandingi netizen lain untuk mendapatkan gelaran tersebut walaupun beliau tidak mempunyai apa apa.

Namun perkongsian beliau dihentam hebat kerana ramai netizen bengang apabila YB yang menjemput Haqiem Stopa dan bukan pelumba Malaysia dan ini menimbulkan pelbagai persoalan dimana keupayaan mereka yang diatas dalam menaikkan seorang rempit menjadi ‘Ikon Permotoran’. Namun hentaman tersebut dilindungi oleh para peminat Haqiem Stopa dengan menyatakan bahawa itulah hasil kegigihan dan usaha seorangnetizen dalam mencari rezeki yang halal. Berkenaan isu tersebut, pelumba motor iaiatu Hafiz Syahrin masih belum menjelaskan sebarang isu mengenai isu berkenaan.

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)


Pelbagai komen diberikan seperti :

@Haikal Joe:Hi dato mcm mana dgn projek kita 7billion tu

@aiman_1619:lagi kau kutuk lagi kau kecam lagi bnyak duit dia buat . kita tak dpt apa

@CelorengBiru98:angkat lah pelumba motor malaysia kita skali…Hafiz Shahrin..Emm..apooo lah…

@a w a n g:menteri yg cuma penuhkan kabinet ni la

@Iz:Mantap haqiem stopa..nak tanya ade pertalian darah dengan long tiger ke sbb muka iras2 long tiger

@Mrs.Hobi :selama sy hidup . tkpenah kecam budak2 moto sbb sy percaya masing2 ada masa depan diorang sendiri . teruskn hobimu wahai budak² moto

@Parktham towing:mcm mne blh jd yb pon xtau la…..ikon rohinyaaaa di pilih eh….

@Barrysadler:hafizh syahrin susah payah kt moto gp, sponsorship susah, yb2 x nk amik tahu ke

@Mahathir Ya:Ingt kita org muda jgn pernh dipergunkn oleh org2 politik demi KUASA dan KESENANGAN diri mereka sndiri…Buat baik ada maksd tu jgn terlena sudh

@ZaRrあ:alhamdulillah aku tk prnh kecam and aku Suka tgok stopa semoga lebih berjaya.. buktikn kpda org .. rempit pun boleh lepak dgn Dato’ii

@Sihabau:Bagus hakiem, hinaan membuka peluang untuk kamu berjaya..aq yg lepasan degree pon takpernh dijemput dgn Yb..

Berikutan itu, ramai yang menyatakan bahawa berjumpaan Haqiem Stopa dan YB Perpaduan itu hanya sekadar pemasaran keran ingin meraih undi untuk waktu yang akan datang, namun kesahihan dalam perkara tersebut masih belum diketahui dengan lebih jelas. Apa apa pun, kita hanya mampu berdoa yang terbaik untuk mereka untuk menjelaskan perkara tersebut. Tahniah Haqiem Stopa kerana berjaya mendapat gelaran Ikon Permotoran.

Jangan lupa komen yang baik baik

Sumber dari Tiktok dan Instagram

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*