Isu Semasa

“Mak sakit, sampai tak kenal lagi…”- Hafiz Mahamad Hadiahkan Motor buat Syira, Buat Ramai Trsentuh.

Ahli perniagaan dan personaliti media sosial popular, Hafiz Mahamad menerusi halaman instagram, beliau ada berkongsi klip durasi pendek dengan pengikut pengikut nya dengan kapsyen:

“Motor ni abang ikhlas beri untuk awak. Hanya dengan 1 sebab, sebab “awak jaga mak yg terl4ntar s4kit”

Harini saya singgah ke Seremban jumpa Syira. Sebak dengar cerita dia, dia jaga s4kit mak dari selepas sekolah sampai sekarang. Pampers, makan minum dia yg uruskan

“Mak s4kit, sampai tak kenal lagi “siapa syira” walaupun dia adalah anaknya. Mak ibarat baby yg baru lahir, emosi berubah. Ingatan pun tak stabil. Ya Allahh

Dia taknak kahwin, tak boleh kerja, dh lama tak keluar bercuti/rehat. Masa dia hanya untuk mak. Dia team saya, berniaga dh 3 tahun bersama saya. Setiap hari nak urus berniaga di rumah, mak pasti di tepi. Suapkan mak & uruskan mak. Hebat kan ?

Harini saya belikan dia motor,
Hari hari dia naik motor jumpa customer. Motor tu dh lama sangat, itu motor ayah dari dia zaman sekolah lg. insyaAllah motor baru ni selesa dia untuk berniaga ni

Dia cerita, dia nk niaga betul betul sebab nk beli Aircond. Kadang dkt rumah tu panas, mak pakai pampers & kadang naik ruam. Saya belikan dia aircond tadi untuk mak dia selesa

“Syira. Abang ikhlas bg semua ni”

Abang hanya jalankan tanggungjawab. Hadiah ni kecil je berbanding kudrat yg awak bg dalam perjuangan abang selama ni

Awak ckp dgn abang. Orang lain boleh bg mak mcm mcm. Syira tak mampu, tp hadiah syira adalah “masa untuk mak”

Itu kejayaan sebenar awak @ainaa.syirahere . InsyaAllah, teruskan usaha cari rezeki. Abang yakin, awak akan sampai ke situ nanti. Ramai doakan awak syira.

Video dibawah:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hafiz Mahamad (@hafizmahamad)

Rata rata pengikut halaman instagram Hafiz meninggalkan komen komen positif pada nya.

“sebak ye tengok akk ni..semoga abang hafiz dan kak syira sehat selalu dimurahkan rezeki yg melimpah ruah,semoga dipermudahkan segala urusan didunia dan akhirat..”

“Semoga abg hafiz dgan kak aina dimurahkan rezki dan dipermudahkan segala urusan yg mendatang…”

“MasyaAllah baik sangat bang Hafiz ni, Semoga sllu sehat bersama keluarga dan dilimpahkan sllu rezeki nya sm Allah..

Sumber:https://www.dailyupdat20.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *