“Jangan berl4gak dan berl4gak Tuhan. Ilmu pun tak setara mana..”- Uyaina Arshad Ber4ng

Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad menerima seran.gan peri.badi selepas berkongsi kapsyen yang berbunyi, ‘Bayangkan orang yang tak ambil vak.sin langsung? Yang an.ti-va.x? Tak tahu macam mana haywire lah badan dorang.’

Kenyataan itu ditulis menerusi entri yang memaklumkan dirinya dan suami, penyanyi Raja Syahiran telah dij.ang.kiti vi.rus. Co.vi.d-19 sejak beberapa hari lalu.

Enggan mendiamkan diri, Uyaina, 30, menegaskan dia tidak boleh mengabaikan komen daripada golongan an.ti va.k.sin kerana merasakan ia sudah keterlaluan.

Saya kerap abaikan banyak komen nega.tif dalam hidup saya. Hal itu satu kebahagiaan. Apabila ia sekadar serangan peribadi terhadap saya, tak apa saya boleh abaikan tapi tidak kali ini.

Kalau apa yang saya tulis menyinggung anda, tak sehaluan dengan pemikiran anda, anda tak suka, anda nak menang, nak paksa ikut pendapat anda, ‘unfollow’ dan ‘block’ saya. Terima kasih.

Uyaina turut memuat naik beberapa tangkapan skrin (screenshot) daripada netizen yang menyelar pendapatnya mengenai va.ks.in.

Tambah pemilik nama Shaidatul Naseha Uyaina Arshad, dia tidak peduli sekiranya golongan tersebut tidak mahu mengambil su.nti.kan va.ks.in namun tegasnya jangan ber.sikap an.gkuh dan ber.aga.k terhadap perkara yang bukan kepakaran diri.

Anda tak nak vak.sin, terpulang. Tapi jangan ber.la.gak dan ber.la.gak Tuh.an. Ilmu pun tak setara mana, jangan nak menda.bik dada. Silap-silap satu hari nanti, dah ludah jil.at bali.k.

Dunia ni dah banyak sangat ben.ca.na, malape.taka dan bend.a bu.ru.k yang terj.adi. Ditambah lagi dengan orang bod.oh. Bertambah buruk jadinya dunia ni.

Islam ajar kita untuk cari ikhtiar dalam apa-apa hal seka.lipun. Pakar dalam setiap bidang belajar bertahun-tahun lamanya mengkaji dan menyelidik.

Awak yang buat ‘research online’ atau pun dengar ca.ap ‘ma.k teh’, tak paya.h nak buat palatao (berpura-pura tahu). Sekurang-kurangnya bukan di ‘ruang’ saya. Saya tak perlu.

Dalam pada itu, pelakon drama Perempuan Tanpa Dosa berasa ke.ce.wa kerana bukan doa yang diterima tetapi dirinya pula dipersalahkan selepas menekankan pengambilan vaksin.

Saya dan suami masih lagi dalam fasa pemulihan, ramai lagi ahli keluarga yang dijangkiti. Berapa ramai lagi yang sedang bert.a.ru.ng dengan C.vi.d-19?

Berapa ramai yang kehilangan insan tersayang sebab C.v.i.d-19? Jangankan doa untuk cepat sembuh, salahkan kita pula sebab ambil v.ak.s.in? Kamu biar betul?

Pada Jumaat lalu, Uyaina memberitahu dia terpaksa ditahan di wad kerana mengalami tekanan darah rendah dan badan menjadi lemah selepas po.siti.f C.o.v.i.d-19.

Menerusi hantaran yang sama, pengacara program Wanita Hari Ini akui tidak dapat membayangkan keadaan orang yang tak ambil v.ak.si.n dan an.ti v..si.n yang di.ja.ng.iti vi.ru.s merb.a.h.ay.a itu.

Sumber: Instagram @uyainaarshad, OB

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*