“Jalan Macam Gangster..”- Rakaman Tokti Berjalan Kaki Di Mekkah Dikritik Netizen

Menerusi satu klip yang dikongsikan oleh seorang peminat Dato Siti Nurhaliza yang dikatakan mempunyai perwaatakan ayu, anggun dan lemah lembut menjadi bualan mulut netizen apabila dikatakan seperti tidak menampakkan beliau seorang yang anggun dan lemah lembut ketika berada di Mekkah untuk mengerjakan umrah beberapa hari yang lalu. Pelbagai spekulasi diberikan oleh netizen ketika melihat rakaman tersebut. Dato Siti Nurhaliza merupakan penyanyi ikon no 1 tanah air baru baru ini dikatakan ingin menumpukan perhatian pada agama beliau dengan mengerjakan umrah bersama ahli keluarga beliau dan kelihatan seperti seri di muka beliau ketika pulang dari Mekkah sungguh berseri sekali.

Melalui rakaman tersebut yang diambil oleh ahli keluarga beliau mengenai cara jalan beliau ketika berada di Mekkah, beliau dikatakan berjalan seperti gangster dan tidak sopan di tempat sebegitu. Rakaman yang dikritik tersebut diulaskan dari peminat beliau mengatakan bahawa itulah ikon mereka yang berjalan seperti bebas tidak mengenal pangkat dan harta. Ikon mereka yang hanya mengejar cinta pada agama beliau sahaja ketika berada di Mekkah. Kelajuan beliau berjalan adalah untuk berada di barisan hadapan di depan Kaabah keerana itu lah tujuan utama beliau menziarahi Mekkah seminggu sebelum berakhir ramadhan pada tahun ini. Walaupun kelihatan sangat menghiburkan dengan hanya menyaksikan cara beliau berjalan, yang menjadi perhatian semua adalah luahan beliau mengenai perasaan beliau ketika berada di Mekkah pada saat itu.

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)


Pelbagai komen diberikan seperti :

@Kak Tehah:Terserlah kebebasan tok ti kat sana… Kat sanna Nak ke mana2 orang tak kenal dia..

@rizzan1702:Sana nama siti pak arab tau….sebut msia dua nama dirg igt..mahathir dan siti nurhaliza…tp xtaw siti ada sana..

@lenteratimur1:siti ni perwatakannya tegas tp penuh kelembutan, dia tak suka org perlekehkan dia dan dia seorg yg sgt tenang dan dia juga sgt sukakan kejayaan,

@@rajanurul123:tu la..pak arab sana ramai kenal tokti..siap bgthu lagi hotel yg tokti selalu duduk..siap panggil hotel siti nurhaliza lagi..

@Kaka:Hahaha seronok kan.. nampak bebas dia kat sana.. boleh jadi orang biasa

@Siti Rogayah:kat sana memang kena jln laju2..klu tak ..kena tolak .dulu masa kkak pegi pun .byk yg kena tolak .

@norsiahhashim5066:kat sana kita bt hal sendiri dlm hati nk ke lapangan kaabah je..nk tawaf nk sholat tu je…..

@walongella:yaaa kat mlysia bkita rasa sakit mcm2 bila tiba dsana kaki ni melangkah tinggalkan org lain jauh ke belakang. semangat nk g masjid tinggi

Kepulangan Dato Siti Nurhaliza disambut oleh anak kesayangan beliau iaitu Aafiyah yang terus berlari dan mendakap erat ibu beliau. Tokti yang sedih untuk meninggalkan Mekkah terasa bahagia apabila melihat anak beliau berlari kearahnya. Kritikan cara berjalan ikon penyanyi hebat itu ternyata meleset kerana itulah cara berjalan yang sebenar Dato Siti Nurhaliza yang iras dengan perwatakan beliau yang tegas tapi lemah lembut dan beliau sangat tegas dalam membuat sesuatu perkara dan bukanlah seperti ditiup lalang. Semoga Dato Siti Nurhaliza diberi kebahagian yang meluas dan dapat menceriakan para peminat dengan lagu lagu beliau untuk masa akan datang.

Jangan lupa komen yang baik baik

Sumber dari Tiktok dan Instagram

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*