Isu Semasa

“Inai merah lgi, Tubuh brlumuran d@rah..” Pengantin Pengsn Di Hspital Lpas Tngk Keadaan Suami kemal@ngan-‘Dia sak!t, sy pn terasa sak!t’

KETIKA inai di jari masih belum hilang warnanya, pasangan pengantin baru ini di.uji dengan hebat.

Baru 10 hari melayari alam rumah tangga, si suami ce.dera parah kerana ter.libat dengan kema.lan.gan jalan raya yang menga.kibat.kannya ter.lan.tar sehingga kini.

Menurut Ummin Kalsom Ramli, suaminya, Mohd Irfan Mohd Remli, 25, ketika itu dalam perjalanan pulang ke rumah dari kedai milik sepupunya, sebelum motosikal yang ditunggangi dil.an.ggar oleh sebuah kereta.

Ak.ibat kema.lan.gan tersebut, suaminya yang merupakan pekerja bagi sebuah syarikat penyelenggaraan jalan raya me.ngalami lu.ka pa.rah di tangan kanan, ke.ce.de.raan pada tulang teng.kuk dan hampir 80 peratus ang.gota badan pada sebelah kanannya patah.

Tra.ge.di tersebut berlaku pada 4 Julai lalu, 10 hari selepas pasangan ini diijabkabulkan pada 25 Jun.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Hampir tiga bulan berlalu, namun segala-galanya masih jelas terlayar di hadapan mata wanita berusia 26 tahun ini.

“Saya menetap bersama ibu mentua di Bukit Panau, Tanah Merah, Kelantan. Malam tu sementara tunggu suami pulang, kami bersembang sampailah ke tengah malam. Selalunya bersembang tak sampai lewat pun.

“Baru je nak letak kepala dekat bantal, saya dapat panggilan mengatakan suami kemalangan. Teruslah kami bergegas ke hos.pital. Dalam perjalanan, macam-macam benda bermain dalam kepala tapi saya harap keadaanya tak te.ruk.

“Tapi sebaik saja tengok dia depan mata dekat hos.pital, terus saya rebah dan peng.san. Dengan tangan kanannya yang parah dan tu.buh berlumuran da.rah. Tak sangka kece.deraannya tak seperti yang saya fikirkan,” ujarnya yang senang disapa Ummin.

suami accident 1

Suami Ummin ce.dera pa.rah aki.bat di.lang.gar kereta dan ditempatkan di unit rawatan rapi (ICU) selama 11 hari.

Menurut wanita ini, selepas tiga siri pem.be.dahan dan ra.watan, keadaan suaminya bertambah baik namun masih ter.lan.tar sehingga kini.

Demi sayang, wanita ini berkata dia mengambil keputusan untuk berhenti kerja bagi memberikan sepenuh perhatian sepanjang tempoh rawatan dan proses pemulihan suaminya.

“Tak kerja sekarang, tapi InsyaAllah ada rezeki kelak berkat menjaga suami. Sebagai isteri, saya perlu ada di sisi suami untuk beri kata-kata sokongan dan semangat kepadanya. Pernah beberapa kali dia down dan sedih sebab keadaannya tak sama macam dulu.

suami accident 2

Ummin setia berada di sisi sehingga sanggup mengambil keputusan untuk berhenti kerja demi memberi tumpuan kepada suaminya.

“Setiap kali itulah, saya akan pujuk dan tegaskan yang saya tak akan tinggalkannya. Dia sa.kit, saya pun te.rasa sa.kitnya. Ini ujian buat kami berdua dan biarlah hadapi bersama-sama.

“Sememangnya kekangan yang kami hadapi ketika ini adalah dari sudut kewangan memandangkan kami berdua tidak bekerja sekarang. Alhamdulillah ada kawan-kawan suami yang pemurah dan baik hati, keluarga dan orang terdekat yang prihatin.

“Cuma ter.kilan se.dikit apabila pihak di sana seolah-olah tak hirau keadaan kami sedangkan dia yang me.lang.gar dan dilapor.kan di bawah pengaruh da.dah. Bab itu, saya hanya mampu serah kepada Allah,” ujarnya yang sebelum ini bekerja di stesen minyak.

Tak kerja sekarang, tapi InsyaAllah ada rezeki kelak berkat menjaga suami. Sebagai isteri, saya perlu ada di sisi suami.

UMMIN KALSOM RAMLI

ISTERI

Tidak menyangka perkongsiannya meraih perhatian ramai, Ummin dalam masa sama meluahkan rasa terharu kerana tidak putus-putus menerima kata-kata semangat dan doa daripada netizen.

“Terima kasih yang tak terhingga kepada yang doakan kesembuhan suami, dan kata-kata semangat untuk kami walaupun tak saling mengenali.

suami accident 3

Ummin tetap berharap agar suaminya pulih seperti dahulu meskipun mengambil masa yang lama.

“Harapan saya satu saja, nak tengok suami sembuh seperti dulu walaupun doktor kata mungkin ambil masa setahun lebih juga. InsyaAllah suami akan jalani pembe.dahan keempat pada November depan. Teruslah doakan kami.

“Buat orang di luar sana, hati-hati memandu kenderaan, jadi pemandu berhemah dan janganlah pentingkan diri hingga bahayakan nya.wa orang lain. Ingatlah mereka juga ada isteri serta keluarga,” katanya lagi.

Sekadar Perkongsian Dan jangan Lupa Komen Yang Baik Baik Sahaja.TQ

Sumber: Mstar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *