Home Dunia “Dah jadi teruk macam ni mula lah…” – Faktor separuh penumpang pesawat...

“Dah jadi teruk macam ni mula lah…” – Faktor separuh penumpang pesawat dari China positif Covid-19 terungkap

0

Rome: Pihak berkuasa kesihatan Negara Itali telah memulakan ujian saringan Covid-19 terhadap semua pelancong yang tiba dari negara China. Setelah selesai membuat ujian tersebut, hampir separuh daripada penumpang dua pesawat yang berlepas dari China tersebut didapati positif Covid-19 setelah mendarat di Milan. Kementerian kesihatan Itali turut melapor melakukan ujian penjujukan bagi mengesan kewujudan varian baru penyakit itu.

Menerusi satu klip video di akaun Tiktok milik _rts7 menunjukkan orang ramai sedang menasihati Kementerian Kesihatan Malaysia. Klip video tersebut menunjukkan orang ramai yang menyuruh agar pintu sempadan negara ditutup agar pelancong dari China tidak dapat memasuki Malaysia. Berita yang telah dikeluarkan oleh kemeterian kesihatan Itali telah menakutkan warga Malaysia.

Rata-rata netizen meminta tolong agar pintu negara ditutup sepenuhnya bagi mengelakkan penyebaran varian baru penyakit itu. Ramai juga yang menyuruh pentadbir kerajaan agar lebih mementingkan kesihatan dan kesejahteraan rakyat berbanding ekonomi negara. Ada juga yang mengatakan setiap kali musim perayaan hampir tiba, kes Covid-19 juga akan meningkat.

Klip video tersebut mendapat sambutan hangat dan mempunyai sebanyak 700K tontonan, 20K sukaan dan 2K komen. Jangan lupa komen yang baik-baik.

Lihat klip video di bawah:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @cepatberita

Lihat apa kata orang ramai:

@Miqqa Ali161: Desak Anwar tutup pintu sempadan Menteri┬▓ yg duk ada pun geng China jugak mana mau nya nk dgr kata.

@wankedah426: sblm kerajaan nk suruh rakyat tutup mulut dgn mask.mohon kerajaan katop pintu sempadan dulu.

@rafizalbinyusof: tutuplah sempadan dulu. pastu cari formula yg hilang tu. x pon buat ujikaji cari formula semula

@Syeen Pangkor..: apalah malangnya nasib kita sbgai rakyat bilamana mendapat pemimpin yg tak pedulikan keselamatan dan keselesaan rakyatnya… Allahu…

@Zaizai: Allah nak uji supaya jgn sombong dan sikap jgn kita je pandai org lain semua x betul sebaik kerajaan batal pemulihan negara ini yg terjadi…

@Ryu: kerajaan tuu yg patut tutup dulu,,, sebok nak rakyat je tutup dulu,,,

@haniegold0804: AllahuakhbaR.. ekonomi negra lebih pntg dr ksusahan rakyaT saat ini, hebat pmimpin2 akhir zaman, Ya Robb pmudahkn urusan kami hmba2Mu.. aamiin

@aDahS@93: sebelum rakyat nk kne suntik dose lg, better tutuplah sempadan..

Sumber: Tiktok, Wiki

Previous article“Abang Bomba Sado Tak? ” – Iman Troye Simpan Perasaan Dekat Abang Bomba, Buat Peminat Tertanya-Tanya
Next article“Kalau Beto Berlakon Memang Wajib Tengok, Kompem Sedap..” – Lakonan Menjiwai Watak, Telefilem Abah 2020 Dapat Sambutan Hangat

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here