“Berani ke Bangangg ni..”- Aksi Nabila Huda Meluncur Benak Di Sarawak Dapat Perhatian Netizen

Menerusi satu klip yang memaparkan kisah selebriti yang dikatakan sangat berani dan hebat serta suka melakukan sesuatu yang diluar jangkaan kini menjadi bualan ramai apabila pelakon dan pengcara hebat, Nabila Huda dikatakan membuat aktiviti lasak di Sarawak. Beliau dikatakan meluncur benak di Sungai Batang Lupar di Sarawak yang dipercayai sungai yang dipenuhi dengan buaya. Hati beliau yang cukup kental tersebut mengagumkan para peminat beliau dengan aksi meluncur yang beliau pamerkan di sosial media dan ada segelintir peminat yang risau akan keselamatan beliau kerana kawasan yang beliau jelajah tersebut dikelilingi dengan buaya.

Difahamkan, Nabila Huda yang sering melakukan aktiviti lasak kini berada di Sarawak dengan percubaan beliau untuk meluncur di sebuah sungai yang dikenali sebagai Sungai Batang Lupar di Sarawak. Berkat ketabahan dan keberanian beliau, beliau turun meluncur di sungai tersebut yang dikatakan dikelilingi dengan pelbagai spesis haiwan liar seperti buaya. Para netizen yang menyaksikan aksi tersebut memberikan pelbagai reaksi yang berbeza. Aktiviti yang beliau tayangkan tersebut jarang dibuat oleh warga Saarawak sendiri kerana bimbang akan keselamatan diri namun tidak bagi Nabila Huda. Beliau begitu menikmati permainan lasak tersebut sehinggakan ramai yang tidak percaya keberanian beliau boleh mengatasi semua warga yang berada di Sarawak.

Rakaman penuh boleh ditonton di:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)


Pelbagai komen dan reaksi diberikan seperti :

@ziq:aku duduk sarawak setahun pun takut nk rentas sungai .. terbaik la nabila

@ohmym3rcury:haha mun ngga lam ig story ny nang ada boyak rilek tepi tebing..bait sik kaco

@emanlexrrr:aku terfokus kat laki yang tenggelam tu

@singleboy:datang lh lh ke smua tmpat d borneo ni ya..prgi ngabang gawai nanti

@OptimusPrime:kalau tiada kes memang terbaik..jangan cari penyakit sahaja dah tau ada buaya.Semoga Selamat semuanya

@⁎⁺˳ MOSHIMEZIRUꨄ۰ ໋࣭ヾᥫ᭡:hurm nak ke tepi sungei pun tkut tok ny meluncur rah aek

@ZunieMann:port mancing udang galah jenggo tu kat panorama benak tu…tempat mancing kmk setiap kali datang sri aman ..

@nrshhrra:Omg she so brave HAHAHA i cant either

@æñdyZVërẞ:wahhhh…Kita yg kpg kat Sri aman Tak berani nak main sungai tu hahahaha…hebat lah nabila

@Tea:aku jangankan sg sarawak, sg belakang rumah dekat kg pun takut nak turun

@sirilusmastin:kalau sy buat ni. risau mula2 atas board last2 atas buaya.

@Dua Lipas :Terbaik Nabila. Anda memang seorang perempuan yang berani

Walaupun beliau dikatana sebagai wanita yang suka mengambil cabaran dan berani, namun sikap beliau yang seperti keanak anakkan menghiburkan para peminat beliau ketika ada yang merakam klip ketika beliau cuba mendaki naik selesai dari membuat aksi luncur tersebut. Beliau yang cuba untuk mendaki naik ke darat terus jatuh kerana tanah terlalu licin mencuit hati para peminat dan beliau tidak malu malah sangat gemar dengan melakukan aksi tersebut. Para peminat beliau rata rata meminta beliau untuk terus jeljah di negeri Sarawak kerana terdapat tempat yang lebi menarik untuk ditayangkan kepada semua. Semoga Nabila Huda terus sukses di masa akan datang..

Jangan lupa komen yang baik baik

Sumber dari Tikto kdan Instagram

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*