“Baju Kurung Pon Jd…”- Wanita Bersilat Pakai Baju Kurung, Netizen Puji Gerakan Silat ‘Cantik’

Menerusi satu klip yang dikongsikan oleh pesilat wanita di sebuah kenduri di sebuah lokasi mendapat perhatian ramai apabila wanita tersebut diminta oleh guru silatnya untuk membuka langkah silat di majlis perkahwinan pada ketika itu. Tontonan yang meraih lebih dari 2 juta tontonan tersebut ternyata menampakkan bahawa warga netizen amat gemar ilmu persilatan setelah menonton filem aksi Mat Kilau yang abru baru ini ditayangkan di pawagam.

Melalui klip tersebut, wanita tersebut beranikan diri untuk tampil di khalayak ramai dan membuka ilmu silat beliau kepada orang ramai dan ini membuatkan ramai kagum dengan aksi tersebut. Walaupun beliau hanya berpakaian baju kurung, beliau mampu menarik minat para netizen untuk terus menyaksikan persembahan yang diberikan sehingga habis.

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)


Pelbagai komen diebrikan seperti :

@rohayajamari509:hebat..teruskn pelajari ilmu prsilatan dik..x semua mampu buat

@mewanne:mujur cikgu silat..kalu cikgu taekwando yg suh wat flying kick, x habis lauk kat situ..

@Anissa Zaini :Minat betul tengok orang pandai bersilat ni . Dulu belajar sekerat jalan je

@Cik un:Sy tahun 1999 kenduri sepupu.. Aduh… Time kena suh tunjuk tari tu… Ok je.. Tak malu pun.. Lepas setel semua.. Baru mali. kenangan semua tu

@alya jer:besttnyee dpt belajar silat nk jugak tapi ayah aku tak bagi

@Weng:@the.0rcid @xfarahlorhh._ sejak tgk mat kilau malam tdi ,jiwa aku jadi tertarik sngt dgn silat kt mne eh nk belajar silat? Silat cekak mcm mat kilau

@user1238_36:semangat dik pedulikkn apa org ckp

@call me Z:susah lah nk melangkah .. hebat ahhh kau

@ShafinaMansor:Hebat sis. Teruskan ilmu persilatan ini jarang2 dah nk tgk perempuan ade seni pertahan kan diri ni

@Saad Matisa:baju kurung pun baju kurung lah….janji langkah Tak sumbang…..sumbang ke……saya Tak Arif dlm dunia persilatan.Apa pun hang sempoi lah ….

@attie77:Hadir Support…… terbaik dik…Rindu Baju Silat dulu ii.. Lagi semangat nk pi tengok mat kilau petang ni..

@dee:rwah abah akk tok guru silat..ade bukk gelangg silt…skli ank² de sorg pon x pndai bsilt daaa…

Berikutan itu, persilatan yang ditunjukkan itu membuatkan para pesilat dari serata negeri mengemukakan pelbagai komen yang positif dan terus menggalakkan lagi beliau menaikkan martabat ilmu persilatan di mata warga Malaysia. Selingan daripada itu, beliau menerima pujian berkenaan persembahan yang disajikan kepada orang ramai dengan menyatakan bahawa gerakan silat yang beliau tayangkan itu begitu cantik dan sempurna walaupun hanya dengan berbaju kurung.

Jangan lupa komen yang baik baik

Sumber dari Tiktok dan Instagram

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*