Setahun Terpisah, Anak Menyamar Jadi Rider Hantar Bunga, Tapi Naluri Ibu Memang Tak Pernah Salah!

Berpisah dengan ahli keluarga kerana ingin mencari rezeki halal di negara orang lain merupakan satu pengorbanan yang besar buat sesetengah individu. Namun, ramai yang terkandas dan tidak dapat pulang menjenguk keluarga sendiri akibat wabak COVID-19 melanda.

Setelah sekian lama terkandas di Singapura akhirnya seorang lelaki yang dikenali sebagai Fais Ismail telah pulang ke pangkuan ibu bapanya membuatkan warganet berasa sebak

Setahun tidak balik

Menerusi video yang telah dimuat naik oleh dirinya di Facebook, Fais membuat kejutan kepada buat ibu bapanya setelah setahun tidak dapat pulang. Kelihatan dirinya menyamar sebagai rider yang menghantar bunga.

Ketika dia memberi jambangan bunga berkenaan, ibunya seakan sudah dapat merasakan sesuatu yang ‘pelik’ sebelum mengalirkan air mata apabila membaca kad ucapan yang diterima. Rider tadi bagaimanapun masih lagi tidak beredar dan menunggu di luar rumah.

Selang beberapa saat, Fais membuka topi keledarnya lalu terus memeluk dan mencium ibunya setelah lama memendam rindu. Ibunya seakan tidak percaya bahawa anaknya sudah pulang dan berada di depan matanya.

VIDEO

Ayahnya yang kelihatan ‘kaku’ dan menahan air mata apabila dipeluk dan dicium oleh anaknya seperti tidak percaya bahawa anaknya sudah pulang ke pangkuannya. Momen sebak itu membuatkan ramai yang mengalirkan air mata.

Video berkenaan telah dimuat naik semula oleh Auzani Ismail di group Malaysian-Singapore Border Crossers (MSBC) dan meraih lebih 4000 like di Facebook.

Sumber : Fais Ismail Via OhBulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*