T1ada Hati Perut, Anak Tvntut RM6,000 $elepas 1bu Men1nggal Dun1a

Di$angka $edih apabila 1bu men1nggal dun1a didak.wa ak!bat waba.k C0v1d-19, namun seorang anak ini tergam.ak menvntut wang sebanyak RM6,000 daripada akaun bank m1lik arw.ah ibunya.

Kisah terSebut dik0ngsi se0rang pengguna Twitter, @hypePeep yang mendak.wa kejad1an itu berlak.u di dalam sebuah wad selepas wanita berusia 96 tahun itu menghembu$kan nafa$ terakh1r.

Si ibu ten4t lawan C0v1d-19

“Disebabkan umur yang sudah tua, kita atur je la anak dia yang p0sitive C0vid-19 jugak untuk tolong jaga dan berkhidmat kepada maknya di wad sehingga akh1r haya.t dia.
“Setelah dua hari si mak pakai bantuan 0ksigen paling tinggi, akhirnya pagi ni si mak dijempu.t 1lahi. Aku macam $edih nak beritahu kemat1an depan anak dia,” tulisnya.

Gambar sekadar hia$an

Namun, tanggap.an @hypePeep di luar jangkaan apabila si anak tidak menang1s sebaliknya sibuk membuat beberapa panggilan bagi melakvkan pro$es tuntut.an wang ter$ebut.

Sampai hati kau nak…

“Wei, mak dah mat1 ni. Sebab aku yang jaga mak kat wad, duit mak RM6,000 kena transfer aku. Aku sempat ambil no pin mak,” cerita @hypePeep.

Posting berkenaan diulang kicau lebih 5,000 kali dan mendapat hampir 7,000 tanda suka selain terdapat persoalan warganet adakah kisah itu sekadar rekaan semata-mata kononnya oleh golongan anti-vaksin.

Tidak berdiam diri, @hypePeep menegaskan dia sudah mengambil dua do$ $untikan vaks1n C0v1d-19 selain mendakw.a terdapat pelbagai lagi kerenah manusia di dalam wad yang tidak perlu dided4hkan.

Sibuk tau! Ingat sempat ke nak buat cerita?

Kitorang jaga pe$akit kat dalam tu! Macam2 cerita…

Ramai berharap agar cerita berkenaan tidak benar apabila menyifatkan si anak sangat kej4m dan tidak berhat1 p.erut. Tapi ke$ahihannya hanya @hypePeep yang mengetahui. Moga kita dijauhkan daripada $ituasi seperti itu!

Sumber: Twitter @hypePeep

via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*