Berjalan Dalam Hujan, Ibu Hulur Makanan Raya Buat Anak di Sempadan Cetus Hiba

Raya tahun ini sekali lagi rakyat Malaysia terutama umat Islam tidak dapat meraikannya bersama ahli keluarga. Tiada juga istilah ‘balik kampung’ berikutan larang.an merenta$ daerah dan juga negeri kerana seluruh negara dikenakan Perinta.h Kawala.n Pergerakka.n (PKP) semula.

Jumpa mak di sempadan

Jadi, ramai yang tidak dapat berhari raya bersama ibu bapa kerana akur dengan laranga.n tersebut bagi mengel4kkan berlakv penular.an pandem!k.

Justeru itu, menerusi satu perk0ngsian yang tul4r di TikTok, seorang pengguna aplikasi berkenaan yang dikenali sebagai @azyraazizy telah memuat naik satu video pertemuan dia dan ibu tersayang hanya di sempadan.

Lebih menyebakk.an adalah wanita warga emas itu gigih menyediakan juadah hari raya buat anaknya dan menghantar sendiri makanan tersebut ketika hujan.

Dari raut wajah tua itu, dapat dilihat ke$edihan yang di$orok dibalik pelitup mulut namun masih dapat dirasai oleh setiap warganet yang men0nton video berkenaan.

Mak tak ada sapa2 lagi

Diruangan komen, @azyraazizy juga memaklumkan ibunya beraya tanpa teman tahun ini memandangkan tinggal sendirian di daerah yang berbeza.

Wanita ter$ebut memberitahu ibunya berasa gembira walaupun hanya dapat melihat anak-anak dalam tempoh waktu yang singkat ketika menghulurkan makanan hari raya buat mereka.

Masih sempat senyum dalam hujan

Hujan, $akit tak pernah mengeluh

Sebelah tangan bawa makanan, sebelah lagi pegang payung

Se0rang ibu sanggup buat apa saja untuk anak2

Sehubungan dengan itu, rata-rata yang menonton video tersebut berasa sebak melihat perk0ngsian yang dibuat oleh @azyraazizy.

Mereka juga mengakui bahawa peng0rbanan ibu bapa terhadap anak-anak sangat besar dan berharap mereka terus diberi ke$ihatan yang baik serta menjadi penguat buat anak-anak semua.

Peng0rbanan ibu tiada tandingnya

Sumber: @azyraazizy via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*