“Nasib kakak tu sempt lari” – Hujan & Ribut Pada Ramadan Pertama, Dinding Kaca Bangunan Etiqa Pec4h Berderai!

Sejak kebelakangan ini, negara kita sedang berhadapan dengan perubahan cuaca yang agak ekstrem sehingga mengakibatkan hujan lebat serta ribut petir yang kuat.

Malah semalam, beberapa jam sebelum waktu berbuka puasa, hujan lebat serta ribut petir telah melanda kawasan sekitar Kuala Lumpur dan Selangor sehingga mengakibatk.an beberapa kema.langan berlaku di sesetengah tempat.

Dinding kaca p.ecah berderai! 

Menerusi perk0ngsian video daripada Jayyidkhairir di Twitter, satu in.siden telah berlak.u di Bangunan Akademi Etiqa (berdekatan LRT Masjid Jamek) yang mana dinding kaca di bangunan tersebut pecah dan runtuh akibat ditolak ribut yang kuat.

Video tersebut menunjukkan orang ramai memasuki bangunan itu kerana hujan lebat dan tiba-tiba dinding kaca di sebelah tepi bangunan itu runtuh mengakibatk.an beberapa orang wanita yang berdiri berdekatan berlari ke tempat yang selamat. Adoi ngeri! 

Serpiha.n kaca yang pecah itu dapat dilihat berdera! dekat mesin ATM di bangunan berkenaan dan ‘blinders’ yang menutupi cermin juga terk.oyak jatuh.

“Allahu nasib kakak-kakak tu sempat lari” 

Menurut sumber, tiada kem.alangan serius dilap0rkan berlak.u susulan in.siden terbabit. Pun begitu, netizen yang melihat video itu ternyata sangat t.akut dan ngeri dengan $ituasi yang berlakv. Mujurlah semua sempat lari masa kaca tu jatuh kan! 

Menerusi update terbaru daripada empunya tweet, bahagian dinding kaca yang pecah ter$ebut telah pun ditutup dengan ‘blinders’ baru buat sementara waktu sebelum ia dibaiki.

Harap-harap petang ni tak hujan lebat dan ribut lagi lah kan. Kesian kat staf yang bekerja di sana. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Sumber: lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*