(VIDE0) “Saya harapkan….” Skit Tulang Belakang Makin Mer0sot, Zamani Kini Terp4ksa Naik Skuter Tiga Roda

SETELAH lama menyepi dalam industri hiburan, penyanyi Zamani dikhabarkan terpak$a menghentikan rawatan penyakit skoliosis atau tulang belakang melengkung kerana berdepan ma$alah kewangan.

Ujar Zamani, dia memerlukan sekitar RM300 bagi mengikuti satu rawatan kiropraktik bagi mengurangkan masalah berkenaan.

“Alhamdulillah keadaan kesihatan saya masih lagi dalam keadaan baik, saya hanya mengalami mas4lah tul4ng belakang.

“Sepatutnya perlu jalani r.awatan setiap dua minggu sekali, namun kosnya agak tinggi.

“Oleh kerana mereka tak tetapkan kekerapan r.awatan, saya pilih untuk pergi hanya apabila betul-betul s.akit, ” katanya

Ditanya sama ada dia menerima apa-apa bantuan kewangan daripada badan tertentu, Zamani berkata dia lebih selesa untuk terus berkerja.

“Sumbangan daripada badan-badan yang terlibat dalam industri seni setakat ni tak ada lagi.

“Saya pula lebih selesa nak kerja sendiri, kalau boleh bagi la bantuan menerusi tawaran kerja… itu lebih baik.

“Mungkin juga apabila melihat keadaan saya macam ni orang risau nak bagi offer, papi sebenarnya saya sihat tapi fizikal je nampak macam ni, , ” ujarnya.

Fizikal kurus dan membongkok, Zamani Slam dedah p.enyakit sebenar

PENYANYI Zamani Slam akui dia kini masih aktif menyanyi meskipun mempunyai sedikit masalah kesihatan.

Bagaimana pun, pemilik nama sebenar Zamani Ibrahim, 47, berkata dia sudah lama tidak membuat kemunculan di kaca televisyen.

“Saya masih menerima undangan nyanyian seperti biasa tetapi untuk acara di luar dan korporat.

“Cuma saya akui saya sudah lama tidak menyanyi dan keluar dalam mana-mana program TV.

“Lagi pun saya ada masalah kesihatan,” katanya kepada Gempak.

Mengulas mengenai kesihatannya pelantun lagu Gerimis Mengundang itu memberitahu dia kini mempunyai masalah tulang belakang.

“Fizikal saya yang semakin kurus dan membongkok ini kerana saya mengh.idap masalah tulang belakang.

“Saya akui kesan salah guna ddah suatu ketika dulu menyebabkan tulang saya membengkok.

“Saya masih menerima rawatan susulan, cuma saya sudah tidak mengikuti r.awatan fisioterapi seperti sebelum ini,” dedahnya.

Bagaimanapun, Zamani yang pernah terlibat dengan gejala ddah, berharap tiada pandangan negatif daripada orang ramai terhadap keadaan fizikalnya itu.

“Saya harap tiada pandangan negatif bila orang tengok keadaan saya begini.

“Ini kerana bila orang lihat saya begini, mereka tanya adakah saya masih mengambil benda (ddah) yang tidak elok itu.

“Tapi, apa-apa pun saya tidak boleh hendak menghalang apa jua yang mereka katakan,” luahnya lagi.

Sumber: mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*