“Takde P4sal, Cari P4sal..,” Lel4ki Lvdah Waj4h Lis4 Bl4ckp1nk Ter1ma Kec4man Netiz3n

Seorang lelaki bertindak ‘melvdah’ pada sebotol minuman berkarbonat yang terpampang wajah anggota kumpulan BL4CKP1NK, Lisa Manoban di sebuah kedai serbaneka mendapat kec4man ramai di laman Twitter.

Video lelaki tersebut dimuat naik di aplikasi TikTok miliknya sebelum dikongsi semula oleh seorang pengguna Twitter, @darryiskandar sehingga menerima ratusan komen netizen.

Lvdah2 macam tu eee kau tak fikir ke orang lain nak beli air tu tetiba ada lvdah kau,” tulis @darryiskandar yang beng4ng dengan tindakan lelaki tersebut.

Menerusi rakaman 10 saat itu, lelaki berkenaan dipercayai mem3rli artis antarabangsa itu yang dianggap sebagai ‘pl4stik’.

“Tau air apa ni? Ni lah air pl4stik,” katanya sebelum ‘melvdah’ dan meletak semula botol minuman itu di dalam peti simpanan.

Berikutan tindakan tidak berm0r4l itu, rata-rata netizen meneg4skan bahawa lelaki terbabit perlu diambil tind4kan selain sengaja membawa kegus4ran aw4m berikutan penularan C0V1D-19.

Selain itu, terdapat juga segelintir individu terutama peminat muzik K-pop tampil meng3cam tindakan lelaki berkenaan yang disifatkan bi4dab terhadap artis kesayangan mereka.

Takde p4sal, cari p4sal. Tolong guna akal sebaiknya sebelum buat perkara yang mengvndang kemar4han orang lain, jangan hanya fikir mahu popvlar semata-mata!

Sumber : OMM

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*