Kesian pada adik kecil ini selepas dia dijadikan bahan ket4wa bersama maknya di media sosial..

SED1H sangat bila banyak page-page yg famous (tak perlu sebut) yang P.ERLI dan MENG.ANJING bekal makanan adik ni. Maka ramailah yang komen penambah perasa. Netizen berduyun-duyun gelak sakai katanya…

‘mokmung dakyohla sungguh sangat’

‘macamla anak pergi sekolah tak balik ‘

‘macam dia je ada mangkuk tingkat’

‘r.iyak apa hari ini’

Dan macam-macam lagi.

Ya Allah Ya Robbi.. amende la mas4lah hati korang ni. Biarla dia, mak dia rajin mak dia penyayang. Bukan semua orang dapat rezeki makan air tangan ibu. Bagus apa bekal..bersih berkhasiat, jimat, makan pun puas hati.

Mak dia masak bukan mak dia suruh ko masak pun! Orang sekarang bergurau tak ingat. Lupa batas-batas. Semua benda nak buat bahan gurau sampai hilang adab, sampai lupa hormat orang lain.

Ei geram ar🤐

Astarghfirullahaladzim, Sebelum tidur..peringatan untuk kita semua… Firman ALLAH SWT:

“Wahai orang-orang yang beriman! Jgnlah ada suatu kaum yang mempermain-mainkan kaum yang lain, (kerana) boleh jadi kaum yang dipermaikan itu lebih baik daripada mereka, dan jangan pula ada golongan perempuan yang mempermain-mainkan perempuan yang lain,

… (kerana) boleh jadi perempuan (yang dipermainkan) itu lebih baik daripada mereka. Jgnlah kamu saling mencel4 satu sama lain, dan janganlah saling memanggil dengan gelaran-gelaran yang bur0k. Sebur0k-bur0k panggilan adalah (panggilan) yang buruk (jadi fas1k) setelah beriman. Dan barang siapa tidak bertaubat, maka mereka itulah orang-orang yang z4lim.” (Surah al-Hujurat, 11)

Sumber 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*