“Dah Banyak Vak$in Mereka Buat, Tak Menyembvhkan Pun..”- Suhaimi Saad T0lak Vak$in C0V1D-19

Kenyataan Suhaimi Saad baru-baru ini sekali lagi menimbulkan kontr0versi kepada warganet kerana dia secara terang-terangan menyatakan dirinya men0lak vaksin C0V1D-19. Isu antivak$in mungkin sudah lama dibincangkan, namun dek kerana pandem!k melanda, orang ramai menjadi lebih sens!tif dengan golongan antiv4ksin ini.

Walaupun pelbagai saranan dan nasihat telah diberi oleh golongan ilmuan seperti Menteri di Jabatan Perdana Menteri ( Hal Ehwal Agama) Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, namun golongan ini seakan teg4r dengan pend!rian sendiri.

Suhaimi Saad, menerusi p0stingnya menyatakan, dia tidak mengec4m ulama atau mufti juga tidak berniat untuk menghasvt sesiapa.

“Aku tak kec4m ulama atau mufti, tak juga berniat mengh4sut sesiapa. Apa pun hujjah orang, itu tidak akan semudah mudahnya mengubah pend!rian aku. Sebab aku pun ambil dalil dari Al Quran.

Dalam Al Quran, Allah kata, kalau kau ikut cara hidup kebanyakan manusia atas muka bumi ni,nescaya kau akan dises4tkan dari jalan Allah. Aku juga ada pegangan dari hadis sohih.

Tinggalkan apa yg meragvkanmu dan ambillah apa yang tidak meragvkanmu. So,fair.
tak perlu hasvt dan tak perlu paks4. Apa pun dalil dan hujjah manusia, kalau kita ragu,
tinggalkan itu lebih baik.

Lidah boleh men!pu,tapi hati takkan pernah berbohong. Aku 99% setuju dengan Ahmad Albob.
islam adalah agama Allah. Allah tak perlukan manusia atau sesiapa pun utk jaga agama Dia.

Kalau semua org dalam dunia ni sihat dengan dengan vak$in tu pun,itu tak akan menambah atau mengurangi apa apa pun di sisi Allah. Jaga agama lebih utama bagi aku berbanding vak$in.
dah berapa banyak vak$in yang mereka buat, tak menyumbuhkan pun. malah makin banyak pula penyakit baru.

Aku rela mat! berbanding membiark4n agama Allah dih!na dan diperb0doh bod0hkan oleh musvh islam. Dan aku minta pada Allah agar Allah buka seluruh hati manusia khususnya para mufti dan ulama untuk melihat keben4ran dengan mata pandang Allah.”

Mungkin niat Suhaimi hanya sekadar ingin meluahkan isi hatinya, namun nasihat penulis buat pembaca, ikutilah saranan pihak kerajaan dalam usaha menam4tkan pandem!k C0V1D-19 dengan meng4mbil vak$in.

SUMBER

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*