“Ist3ri Nak Bers4lin Tapi Su4mi Tak Bag1 Biu$ Tah4n Sak1t,”- Petugas Kesihatan

Sejak 1800 sehingga 2021,  sebahagian manusia menol4k vak.sinasi kerana memper.tikaikan kebersihan, keselamatan dan melangg4r hukum agama. Kononnya, jika diambil akan membu.rukkan lagi kesihatan.

Tapi, ada satu lagi cerita vir4l yang lebih menarik yang diambil dari ciapan twitter tentang perk0ngsian seorang barisan perubatan yang menceritakan seorang su4mi tidak mahu ist3rinya dib1us ubat ta.han s4kit walaupun kandvngan si ist3ri sudah berusia 40 minggu 8 hari dan akan mengalami komplikasi jika tidak disegera.kan pem.bedahan.

Menjengah ruangan komen, ada warganet ingin mengetahui apakah kisah selanjutnya. Adakah akhirnya dibius juga atau si ibu memang benar-benar dibe.dah hidup-hidup?

Malah, ada juga yang bertanyakan apakah pengakhiran situasi cemas tersebut? Adakah su4mi tersebut b3rang kerana doktor dan jururawat ber.degil untuk menyun.tik b1us?

Dalam masa yang sama pada ruangan komen posting tersebut, ada juga yang memberi pendapat bahawa b1us tidak baik untuk s4raf dalam jangka masa panjang kerana kononnya pembe.dah4n tanpa b1us lebih cepat baik.

Lebih terkejvt lagi apabila ada yang mengatakan, ubat s4kit adalah zikir dan tidak ada istilah ubat kimia untuk meraw4t. Sekali pun meno.lak kajian perubatan, janganl4h menyebar.kannya.

SUMBER

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*