Allahuakbar, Sikit Lagi Tu. Rakam4n Det1k Det1k Sebuah Lori Dekat Lampu Isyarat Buat Ramai Kecutt Perut Tengok

Ke.malangan jalan raya boleh dikatakan berlaku pada setiap hari atas beberapa beberapa fakt0r, antaranya sikap diri dan cvai ketika pemandu4n.

Banyak ke.malangan jalan raya berp.unca daripada sikap manusia yang dikaitkan dengan sikap mengejar masa hingga tidak sabar, suka berlumba, mahu cepat sampai ke tempat dituju.

Fakt0r lain yang dipercayai menjadi pvnca ke.malangan ialah sikap cu4i pemandv, meng4ntuk, cuaca burvk, keadaan jalan raya dan kenderaan yang tidak sesuai, lebih muatan dan sebagainya.

Namun, melihat kepada banyak kess ke.malangan seperti dilap0rkan dalam media, memandu laju adalah p.unca yang paling banyak dilaporkan. Apabila dilap0rkan bahawa kenderaan yang terbabit dalam sesuatu ke.malangan itu terb.abas ia memberi gambaran bahawa kenderaan itu dipandu laju.

Memandu laju, tidak kira sama ada lori, kenderaan awam, kereta atau motosikal, dikaitkan dengan masa. Aklbat mahu mengejar masa untuk sampai ke tempat dituju, mereka mem4ndu kenderaan atau menunggang motosikal melebihi kelaju4n biasa.

Melalui satu perkongsian di laman Facebook Info Roadbl0ck JPJ/p0lis, dilihat satu rakaman dashcam sebuah lori nyarls mer.empuh sebuah motosikal dan kereta di persimpangan lampu isyarat Kampung Pengkalan Batu, Mersing pada pagi tadi.

Pakcik Tu Boleh Jeling Lagi

Reaksi Orang Ramai

Allahuakbar bila a.jal belum sampai… Alhamdulillah pakcik steady.

G.ila2…bila belum smpai aj.al lg mcm tu LA..helmet blh s.eret tepi t.anker jer… apapon moga semua sihat dan jaga diri baik-tidak.

So bkn brek tk mkn la ye.. Ni kejor lampu kunin nk ke merah la kn.. Elok je dia brek dpn nun.. Pe lgi kasi s.aman lerr,lnggar lampu merah dahh.

Benda ni lah pling aku t.akut bila bwk motor dan st0p dkt lampu isyarat..mata akn sentiasa menilau2..sentiasa tgok side mirror..pling s.eram yang mcm ni.

sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*