“Buat cari dosa je kan!” – BIADAP, Tunku Azizah Minta Akaun Instagram Edit Muka Agong Diambil Tindakan!

Kurang ajar betul!

Sebentar tadi, Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah telah memuat naik satu tangkap layar dari sebuah akaun Instagram bernama bukan_bangjago yang telah membuat suntingan pada gambar Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

Dalam perkongsian dalam akaun peribadinya itu, Tunku Azizah sempat berseloroh mengatakan salah satu gambar yang disunting itu menampakkan YDP Agong kelihatan comel dan seksi.

Pun begitu, Tunku Azizah turut memberikan komen kepada individu yang bertanggungjawab membuat akaun Instagram tersebut sebagai “orang tak ada kerja” dan meminta agar tindakan diambil.

Bukan sahaja akaun Instagram tersebut telah menyunting gambar Agong malah turut menyunting Jalur Gemilang dan mengatakan Agong “diktator”.

Antara gambar disunting yang mengundang kemarahan adalah orang sedang panjat pokok yang mukanya disunting dengan muka YDP Agong.

Setakat ini, bukan_bangjago telah memuat naik sebanyak 10 posting dan netizen tak putus-putus komen di Instagram tersebut mengharap pelaku disebalik akaun ini ditangkap.

Berdasarkan posting dan komen dari netizen, pelaku disebalik akaun ini dipercayai merupakan orang dari negara seberang. Memang sengaja nak cari pasal lah tu…

Jom ramai-ramai report akaun ni!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*